Szukaj na blogu

wtorek, 20 sierpnia 2024

PANNA COTTA Z JAGODOWYM MUSEM

Panna cotta to prosty deser rodem z Włoch składający się zaledwie z kilku składników: śmietanki kremówki, żelatyny, wanilii i cukru. Jest prosty do wykonania i niesamowicie smaczny. Wasze kubki smakowe oszaleją 😍 kiedy będziecie zajadać go z jakimś pysznym, orzeźwiającym, owocowym sosem ...
Mój deser podałam z warstwą jagodowego musu i kolorowych galaretek.


Składniki na panna cottę:
  • 200 ml mleka 3.2%
  • 200 ml śmietany 30%
  • 2 płaskie łyżki żelatyny
  • 4 łyżki cukru
  • 50 ml wody
  • laska wanilia lub 1 cukier waniliowy 16 g.
Wykonanie:


W 50 ml letniej wody rozpuszczamy 2 łyżki żelatyny, odstawiamy, aby napęczniała. W tym czasie do rondelka wlewamy mleko, śmietankę, dodajemy cukier, wanilię. Podgrzewamy do rozpuszczenia cukru, ale nie gotujemy. Do gorącej śmietanki z mlekiem dodajemy napęczniałą żelatynę. Mieszamy, najlepiej rózgą, aby się rozpuściła. Całość studzimy, a następnie przelewamy do kokilek. Ja moje ustawiłam pod kątem w foremce do muffinek. Chłodzimy w lodówce min 2-3 godziny.

Składniki na mus:
  • 300 g jagód leśnych
  • 1 galaretka jagodowa
  • 150 ml wody 
Jagody blendujemy. Galaretkę rozpuszczamy w 150 g gorącej wody. Kiedy wystygnie i zacznie lekko tężeć, dodajemy ją do zblendowanych jagód. Otrzymany mus wlewamy do kokilek z zastygniętą panna cottą. Ponownie chłodzimy w lodówce. 
Tym razem pomiędzy warstwę śmietanowo-mleczną, a mus jagodowy wlałam jeszcze kolorowe galaretki.  









1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF