Szukaj na blogu

piątek, 29 lipca 2022

MIĘCIUTKIE JAGODZIANKI NA KREMÓWCE. NAJLEPSZE! PRZEPIS OD KRYSI

Powiem tak ... Jak Krystyna (autorka bloga kulinarnego Takie tam moje pomysły) coś poleci, to ja wchodzę w to z zamkniętymi oczami 😂 Poleciła jagodzianki z ciasta drożdżowego z dodatkiem śmietany 30% zachwalając ciasto i nie przesadziła ani trochę. Bo ciasto jest rewelacyjne. Mięciutkie, elastyczne, tłuściutkie i idealne do formowania. Nie trzeba ani grama dodatkowej mąki do podsypywania. Kto czasem pracuje z ciastem drożdżowym wie o czym piszę 😀 Niestety zdarza się, że ciasto  klei  się do rąk i zaczynamy wtedy podsypywać dodatkowo mąką, co nie wpływa dobrze na jego jakość. Także kochani czytelnicy - zapisujcie sobie przepis, bo jest rewelacyjny 😍 A po więcej takich przepisów wpadajcie do Krysi. Na jej blogu istna kopalnia przepisów na słodkie pyszności! Ja już dziś wiem, że przepis zagości u mnie  na zawsze, i chetnie wypróbuję z niego upiec także inne drożdżówki.



Przepis i wykonanie cytuję za autorką: 

Składniki: U mnie na 20 szt średniej wielkości jagodzianek

  •  700 g mąki pszennej tortowej + 50 g (do zaczynu) 
  •  200 g śmietanki kremówki 30% (temperatura pokojowa)
  •  150 g ciepłego mleka
  •  25 g drożdży świeżych
  •  150 g miękkiego bardzo masła, pokrojonego w małe kosteczki
  •  1 całe jajko + 5 żółtek
  •  cukier - ile kto lubi, u mnie niewiele wiecej jak pół szklanki
  •  szczypta soli
  •  jagody wymieszane z łyżką cukru, łyżką bułki tartej i łyżką maizeny (u mnie mąki ziemniaczanej)

U mnie dodatkowo kruszonka - z tego przepisu

Wykonanie:


Mąkę przesiać do miski, dodać sól. Wymieszać i zrobić dołek w mące. Ciepłe mleko, 50 g mąki, łyżeczkę cukru oraz drożdże, wymieszać razem. Kiedy zacznie wyrastać, wlać w dołek w mące, przysypać mąką z brzegów i odczekać, aż dobrze wyrośnie.  Kiedy zaczyn będzie wyrastał, ubić na puch jajko i żółtka, razem z cukrem. Dodać do mąki. Wlać również śmietankę kremówkę. Wyrabiać, aż ciasto stanie się gładkie i jednolite. (Ja robiłam to przy użyciu haków miksera). Wtedy zaczynamy dodawać stopniowo kosteczki masła, ciągle przy tym wyrabiając. Ciasto nie będzie zbyt luźne, ale nie będzie się też kleić. Wyrobione - odstawić do wyrastania. Ciasto powinno co najmniej podwoić swoją objętość. U mnie trwało to około 1h. Wyrośnięte wyjąć na blat i lekko wyrobić, a następnie podzielić na małe kawałki (ok. 70 g każdy). Z każdego kawałka uformować kulkę. Z każdej kulki ciasta formować  placuszek i solidnie nadziewać jagodami. Skleić bardzo dokładnie i odstawić do wyrastania. Kiedy bułeczki wyrastają, nagrzać piekarnik do 180 stopni. Posmarować bułeczki białkiem i wstawić do piekarnika. Piec ok. 20-25 minut.







4 komentarze:

  1. Dziękuję Ci Helenko za przemiły wpis.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetne jagodzianki! Jestem nimi wprost zachwycona:) Przepyszne, tylko szkoda, że tak szybko znikają;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A można dać mrożone jagody?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że można. Nie rozmrażaj ich wcześniej 😊

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF