Szukaj na blogu

czwartek, 3 marca 2022

PYSZNY SERNIK Z CZARNĄ PORZECZKĄ

Sernik z czarną porzeczką 😍 Bo czarną porzeczkę uwielbiam w każdym gatunku ciasta! Uważam, że nadaje ona pysznego aromatu i szczypty kwasowości, którą uwielbiam (nie lubię słodkich ... przesłodzonych ciast 😠). W tym cieście smakuje mi wszystko! W pierwszej chwili może wydawać się ono praco i czasochłonne, ale ja np kruche ciasto (do każdego placka) przygotowuję sobie zawsze poprzedniego dnia, co zdecydowanie skraca mi czas przygotowania danego ciasta. I tak też było w tym przypadku. A jeśli mamy kruche ciasto w lodówce, to reszta stanowi dosłownie moment 😉 
Ja piekłam ten sernik w dużej blaszce, jeśli chcecie upiec go np w mniejszej tortownicy, to zmniejszcie proporcjonalnie składniki. Oczywiście ten sernik nie musi być pieczony z czarną porzeczką, a z każdym ulubionym/lub dostępnym owocem. Pysznie wyjdzie także i z wiśniami czy brzoskwiniami. 
Możemy równie dobrze pominąć owoce. 
Nadmienię  jeszcze, że ciasto nie jest mocno słodkie, dużym łasuchom polecę polukrować je lub polać polewą. 



Składniki na ciasto: (u mnie foremka 24cm x 36cm)
  • 4 szkl mąki pszennej
  • 300 g masła
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 3 żółtka (białka odkładamy)
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • skórka otarta z 1 sparzonej cytryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
dodatkowo:  3 łyżeczki kakao

Z podanych na ciasto składników wyrobić kruche ciasto. Podzielić je na 3 części, do jednej dodać kakao. Z ciasta uformowac 3 kule, owinąć je folią spożywczą i włożyć do lodówki na minimum 1h. Ja często przygotowuję ciasto wieczorem, a rano wykańczam i piekę. Tak więc nie ma znaczenia, ile nasze ciasto będzie w lodówce. 

Składniki na masę serową:
  • 1 kg zmielonego twarogu
  • 100 g masła o temperaturze pokojowej
  • 4 żółtka (białka odkładamy)
  • 3/4 szkl cukru pudru
  • 2 budynie śmietankowe o wadze ok 40g bez cukru
Masło ucieramy z cukrem pudrem, dodajemy żółtka , twaróg i budynie. Miksujemy do połączenia składników.

Pianka:
  • białka od ciasta i masy serowej ( razem 7szt)
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 1 dowolny kisiel (u mnie wiśniowy)
Białka ubijamy na sztywno z cukrem pudrem, dodajemy kisiel i delikatnie mieszamy do połączenia.

Dodatkowo
  • słoik dżemu z czarnej porzeczki (lub innego ulubionego)
  • ok 300 g czarnej porzeczki (u mnie opakowanie mrożonej czarnej porzeczki)

Wykonanie ciasta:


Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Na spód ścieramy jedną część jasnego ciasta. Lekko dociskamy je dłonią. Na nie wykładamy dżem z czarnej porzeczki, oraz owoce, a na niego ścieramy ciemne ciasto. Na ciemne ciasto wykładamy masę serową, a na nią ubitą piankę. Na piankę ścieramy druga część jasnego ciasta. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st na około 60 minut. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF