Szukaj na blogu

piątek, 29 marca 2019

CIASTO DROŻDŻOWE BEZ WYRASTANIA (DLA POCZĄTKUJĄCYCH)

Udaje się zawsze!
Dlatego przepis polecam tym mniej wprawionym w drożdżowych wypiekach 😎
Nie wymaga przygotowania rozczynu i mozolnego wyrastania.
Wszystkie składniki wrzuca się kolejno do miski, odstawia na min. 3 godziny (ja robię to zazwyczaj wieczorem , a rano piekę) potem miesza składniki do połaczenia się: drewnianą łyżką lub hakiem miksera. Ja wyrabiam z reguły 2-3 minuty mikserem, bo tak jest mi wygodniej. 
Tym razem moją drożdżówkę zrobiłam z prażonymi jabłkami, które wyłożyłam na ciasto, a całość posypałam obficie kruszonką.
No bo ciasto drożdżowe bez kruszonki - nie istnieje 😍
Oczywiście możemy tu użyć dowolnych owoców: świeżych lub mrożonych (mrożone wykładamy na ciasto bez rozmrażania)
Szybko i prosto!
Polecam gorąco!



Składniki: (na blachę 31cmx41cm)
  • 10 dkg świeżych drożdży (ale 8 dkg też zupełnie wystarczy) 
  • 5 całych jaj (wcześniej roztrzepanych widelcem w miseczce)
  • szczypta soli
  • 3/4 szkl. oleju
  • 1 szkl. zimnego mleka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 cukier wanilinowy
  • 5 szkl. mąki
  • aromat cytrynowy
  • dowolne owoce

Kruszonka - przepis tutaj

Wykonanie

Drożdże rozkruszyć na dnie miski, następnie wyłożyć na nie wszystkie składniki w podanej wyżej kolejności. Przykryć ściereczką i odstawić na min. 3 godziny (mozna na dłużej - ja często przygotowuję składniki w misce wieczorem, i zostawiam do rana. Ciasto nie musi stać w ciepłym!). Po tym czasie ciasto  wyrobić . Ja robię to przy użyciu drewnianej łyżki (Wyrabiałam ok. 5 minut, do momentu, kiedy wszystkie składniki połączyły sie i otrzymałam gładkie ciasto) lub haka od miksera. Wyrobione ciasto jest dosyć gęste. Wykładam je na posmarowaną masłem i posypaną mąką blachę, a następnie wyrównuję dłońmi zwilżonymi w zimnej wodzie.  Oczywiście ciasto można wzbogacić dowolnymi owocami, które wykładamy na surowe ciasto, i posypać na wierzchu kruszonką. Blachę wkładamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni na około 45 minut. 






15 komentarzy:

  1. W ciepłe miejsce odłożyć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie nie :-) Ja wystawiłam miskę do ... garażu, gdzie ziąb niemiłosierny jest :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. drożdżowe najlepsze ze wszystkich ciast. Podobne piekłam tutaj gdzie pracuję . Wybrałam taki przepis bo nie mam tu warunków. Ale ta drożdżówka genialna wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota. Dawno nie jadłam tego typu ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre,też takie piekę.

    OdpowiedzUsuń
  6. ta drozdzowka jest bardzo dobra ale ja daje pol kostki drozdzy bo cala jest za duzo

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam ostatni....bardzo proste i pyszne...Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam,mam pytanie 10 dkg drożdży to cała kostka i czy zamiast oleju może być masło? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak, 10 dkg to cała kostka. Kiedyś użyłam ok. 8 dkg i tez było ok :-)) Masło zamiast oleju może być. Rozpuść je tylko i dodaj płynne . Pozdrawiam :-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny przepis!!! Piekę ją już któryś raz i zawsze wychodzi przepyszna! I wcale nie trzeba się wiele napracować :) Do ciasta dodaję rodzynki i skórkę z pomarańczy, pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie włożyłam placek do piekarnika🌝trzymajcie kciuki /bo drozdowka nigdy mi nie wychodź... Zobaczymy teraz✌️🍀pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymałam kciuki, i mam nadzieję, że pomogło :-)))

      Usuń
  12. Ciasto super, nie sadzilam ze w tak prosty sposob mozna takie pyszne ciasto upiec dzieki juz dzisiaj robie 2 raz i wszystkim smakuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy można z tego przepisu zrobić struclę makową? Czyli zamiast owoców kłaść łyżką masę makową? ...tak sobie wymyśliłam. Ktoś podpowie czy eksperyment się uda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam strucli w oparciu o to ciasto, ale generalnie to zwykłe drożdżowe ciasto, więc myslę, że wyjdzie ok.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF