Szukaj na blogu

czwartek, 8 sierpnia 2024

ANANASOWIEC. CZYLI PROSTE CIASTO Z KASZY MANNY.

 Proste i smaczne ciasto bez pieczenia, oczywiście jeśli lubicie kaszę manną (dla wielu zmora z dzieciństwa 😂).Uprzedzam tych ostatnich, że kasza jest w tym przepisie dosłownie aksamitna, i mało wyczuwalna. Wiele osób myśli, że jest to krem albo budyń 😉 Ciasto można robić z dowolnymi owocami. Pyszne jest także z malinami, jednak chyba wersja z ananasami smakuje mi najbardziej. 



Składniki na masę: (tortownica o średnicy 24 cm) 
  • 1 szkl kaszy manny
  • 1/2 szkl cukru
  • 200 g masła
  • skórka otarta z 1 sparzonej cytryny
  • sok od ananasów (ok. 200 ml)
  • 700 ml mleka 
Dodatkowo:
  • 1 puszka ananasów
  • 2 galaretki żółte rozpuszczone w 600 ml gorącej wody
  • herbatniki lub biszkopty
Wykonanie:


Foremkę wykładamy herbatnikami lub biszkoptami. Do rondelka wlewamy 0.5 l mleka, sok z ananasów, dodajemy cukier i masło. Gotujemy do rozpuszczenia składników. Kasze manną rozrabiamy w pozostałym mleku. Wlewamy do garnka i  cały czas mieszając gotujemy na małym ogniu kilka minut, aż masa zgęstnieje. Na koniec dodajemy skórkę otartą z cytryny. Ciepłą masę -  wylewamy na herbatniki/biszkopty. Odstawiamy do przestygnięcia. Na wystudzoną masę układamy pokrojone drobno ananasy.  Zalewamy je tężejącą galaretkę. Odstawiamy do zastygnięcia do lodówki, najlepiej na kilka godzin, aby masa porządnie się ściągnęła (ja zostawiam ciasto w lodówce całą noc).





4 komentarze:

  1. Kiedy i gdzie dodajemy skórkę z cytryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skórkę dodajemy do gotowej już masy (przed wylaniem na herbatniki).

      Usuń
  2. Niestety mimo że mieszkałam i miałam mleko na małym ogniu zważyła mi się masa, myślę że to może być wina soku z ananasów 😔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, przykro mi. Jeszcze nigdy nie miałam takiego przypadku ... a ciasto robiłam już kilkakrotnie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF