Szukaj na blogu

sobota, 1 czerwca 2024

PUSZYSTE CIASTECZKA SEROWE

Takie maleństwa jakiś czas temu upiekłam. Na jeden kęs do kawy 😉 Bardzo proste i szybkie do wykonania. Najlepsze (jak wszystkie ciasteczka serowe) w dniu wypieku i na drugi dzień. 



Składniki: 

  • 400 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 1 cukier waniliowy (16 g)
  • 100 g cukru (jeśli lubicie mocno słodkie wypieki dodajcie odrobinę więcej) 
  • 1/2 szkl oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 350 g zmielonego twarogu (lub poduszonego widelcem) 
  • skórka otarta z 1 sparzonej cytryny

Wykonanie:

Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Następnie dodajemy pozostałe składniki i dłońmi wyrabiamy gładkie ciasto. Nie martwmy się, że drobinki sera są widoczne w cieście, one rozpuszczą się w trakcie pieczenia. Ciasto rozwałkowujemy na prostokąt. Wycinamy paski,  i zwijamy je w rulonik.



 Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 185 st na około 15 minut (do lekkiego zezłocenia). Po upieczeniu i wystudzeniu lukrujemy (cukier puder+ sok z cytryny) i posypujemy pokruszonymi płatkami migdałów. 







10 komentarzy:

  1. A czy do lukru można użyć zmiksowanego erytrolu zamiast cukru?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, wyglądają na przepyszne, koniecznie wypróbuje w najbliższym czasie

    OdpowiedzUsuń
  3. Można dodać ser z wiaderka?

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy one mają sprawiać wrażenie "niedopieczonych"? Piekłam z 10 min dłużej bo nie ufam mojemu piekarników ale z domu już brązowe, i są takie jakby wilgotne, normalnie pomyślałabym że się nieupiekly ale biarac pod uwagę ilość twarogu to nie wiem co myśleć..?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje zawsze były całkowicie przepieczone, mimo, że jasne na zewnątrz. Ostatnio piekłam dla koleżanki i też wyszły idealne, ale zwiększyłam czas pieczenia o 3 minuty. Echh szkoda, że nie zrobiłam zdjęcia w przekroju.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF