Szukaj na blogu

sobota, 16 marca 2024

DROŻDŻOWE WIANUSZKI Z SEREM I KRUSZONKĄ

Przepis na to pyszne, drożdzowe ciasto pochodzi od Krystyny z bloga Takie tam moje pomysły. Odkąd po raz pierwszy wykorzystałam śmietankę kremówkę do ciasta drożdżowego, nie rozstaję się z przepisem 😀 Tym razem z drożdżowego ciasta zrobiłam mięciutkie wianuszki nadziane serem. 
Uwieńczeniem była oczywiście kruszonka, no bo jak inaczej 😋



Składniki: U mnie wyszło 14 drożdżówek

  •  700 g mąki pszennej tortowej + 50 g (do zaczynu) 
  •  200 g śmietanki kremówki 30% (temperatura pokojowa)
  •  150 g ciepłego mleka
  •  25 g drożdży świeżych
  •  150 g miękkiego bardzo masła, pokrojonego w małe kosteczki
  •  1 całe jajko + 5 żółtek
  •  trochę więcej jak 1/2 szkl cukieru
  •  szczypta soli
  • cukier waniliowy 16 g.
  • skórka otarta z 1 sparzonej cytryny
Masa serowa: 
  • 400 g zmielonego twarogu
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • cukier - do smaku
Wszystkie składniki wymieszać.

Kruszonkaz tego przepisu

Wykonanie:


Mąkę przesiać do miski, dodać sól. Wymieszać i zrobić dołek w mące. Ciepłe mleko, 50 g mąki, łyżeczkę cukru oraz drożdże, wymieszać razem. Kiedy zacznie wyrastać, wlać w dołek w mące, przysypać mąką z brzegów i odczekać, aż dobrze wyrośnie.  Kiedy zaczyn będzie wyrastał, ubić na puch jajko i żółtka, razem z cukrem. Dodać do mąki. Wlać również śmietankę kremówkę. Wyrabiać, aż ciasto stanie się gładkie i jednolite. (Ja robiłam to przy użyciu haków miksera). Wtedy zaczynamy dodawać stopniowo kosteczki masła, ciągle przy tym wyrabiając. Wyrobione - odstawić do wyrastania. Ciasto powinno co najmniej podwoić swoją objętość. U mnie trwało to ponad 1h. Wyrośnięte wyjąć na blat i lekko wyrobić, a następnie podzielić na małe kawałki. Z każdego kawałka uformować kulkę. Z każdej kulki ciasta formować  prostokątny placuszek, na który nałożyć łyżeczkę masy serowej. Zwinąć w rulon, i uformować z niego wianuszek. 

Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. W trakcie wyrastania, nagrzać piekarnik do 180 stopni. Posmarować drożdżówki roztrzepanym białkiem, posypać kruszonką i wstawić do piekarnika. Piec ok. 25 minut.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF