Szukaj na blogu

niedziela, 18 grudnia 2022

ŁAZANKI Z KISZONĄ KAPUSTĄ, KIEŁBASĄ I PIECZARKAMI

Przepisów na łazanki jest bardzo wiele... są łazanki z białą kapustą, kiszoną, ba - nawet spotkałam przepis na łazanki z papryką! Ale zuuupełnie mi to nie przeszkadza 😎 Zawsze powtarzam, aby każdy gotował wg własnego smaku, i daleka jestem od krytyki wykonania jakiegoś dania inaczej niż ja to robię.  Łazanki gotuję zawsze z kiszoną kapustą, boczkiem lub kiełbasą i pieczarkami - nie mam pojęcia czy jest to "poprawny" przepis... po prostu tak lubimy i taki smak mi odpowiada.
Jeśli mają być daniem wigilijnym, pomijam kiełbasę i boczek. 


 
Składniki na dużą porcję:
  • opakowanie makaronu łazanki o wadze 400g
  • ok 70 dkg dobrej, kiszonej kapusty
  • ok 40 dkg boczku lub kiełbasy
  • ok 50 dkg pieczarek
  • 2 cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • sól
  • pieprz

Wykonanie:


Makaron gotuję. W osobnym garnku gotuję poszatkowaną wcześniej  kiszoną kapustę z dodatkiem liścia laurowego i kilku kulek ziela angielskiego. Na patelni podsmażam pokrojone w kostkę cebule, czosnek, pokrojony boczek lub kiełbasę. Smażę całość chwilę po czym dodaję pokrojone pieczarki. Całość smażę jeszcze ok 10 minut. Ugotowany makaron odcedzam, odcedzam także ugotowaną kapustę kiszoną. Teraz wystarczy połączyć wszystkie nasze składniki: makaron, kapustę i zawartość patelni. Doprawiamy wg uznania solą i świeżo zmielonym pieprzem.





1 komentarz:

  1. Ja robię ze słodkiej kapusty. Gotuję, podsmażam z cebulą, potem dodaję resztę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF