Szukaj na blogu

niedziela, 16 sierpnia 2015

NOCNY CHLEB Z KASZĄ BULGUR I SUSZONYMI POMIDORAMI


Przepis na ten pyszny chleb pochodzi z tej strony
Na blogu "Smakowity chleb" znajdziecie prawdziwą skarbnicę przepisów na pyszne pieczywo z podziałem na poszczególne kategorie. Testowanie przepisów dziewczyn z tego smakowitego bloga zaczęłam od chleba z dodatkiem kaszy - w oryginale jaglanej, a u mnie kaszy bulgur, którą miałam akurat ugotowaną. 
Przepis bardzo prosty, chleb przygotowujemy wieczorem, wstawiamy do lodówki, a rano buch do piekarnika i po 40 minutach rozkoszujemy się pysznym, ciepłym, świeżym pieczywem. 
Dodatek suszonych pomidorów i ulubionej czarnuszki dodatkowo "podkręcił" smak chleba, a kasza dodała mu wilgotności.
Polecam gorąco.



Składniki:

  • 500 g mąki pszennej 
  • 2 łyżeczki suszonych drożdży instant (lub zamiennie 15 g drożdży świeżych)
  • 300 ml ciepłej wody
  • 1 szkl. ugotowanej kaszy (jęczmienna, jaglana,bulgur)
  • 1,5 łyżeczki soli
  • łyżka miodu 
dodatkowo u mnie: 

  • 2 łyżki pestek dyni 
  • 2 łyżeczki czarnuszki 
  • kilka pokrojonych w kostkę suszonych pomidorów 


Wykonanie: 



Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy drożdże, sól, miód, ugotowaną kaszę i ciepłą wodę. Ubijamy mikserem przez około 5 minut, aż wszystkie składniki dokładnie się połączą, a ciasto stanie się elastyczne. Następnie do ciasta dodajemy nasze dodatki. U mnie były to suszone pomidory, pestki dyni i czarnuszka. Mieszamy całość łyżką. Formę keksową smarujemy masłem, posypujemy lekko mąką. Przekładamy do niej ciasto. Zawijamy w kuchenną ściereczkę i wkładamy do lodówki na całą noc. Rano wyjmujemy na 30 minut przed pieczeniem, aby ciasto uzyskało temperaturę pokojową. Piekarnik nagrzewamy do 200st. Wstawiamy foremkę z ciastem i pieczemy 40 minut. Po upieczeniu wyjmujemy z foremki i studzimy na kratce kuchennej.



16 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Zacznij od prostych, na drożdżach :-)) to nic trudnego, wymaga tylko trochę cierpliwości :)

      Usuń
  2. Oj,upieke!Wyglada super!!!Ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam dmowe chlebki:)dziekuje za pyszny przepis! Maja.

    OdpowiedzUsuń
  4. Helenko,chlebek upieczony.Wyrastal w lodowce trzy godziny i musiałam go upiec bo chciał wyjść na spacer!!!!Jest doskonaly.Dzieki.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Nastepny raz dam kasze gryczana.Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam i schowałam do lodówki ale boje się iść spać jak przeczytałam komentarz ewki zebryk, chyba będę go pilnowała bo boje sie że rano będę miała pełną lodówkę wychodzącego chlebka ha, ha,ha, zobaczymy

    pozdrawiam
    Halina z Nowego S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha doobre :)) Mam nadzieję, że nie gonisz go w tej chwili gdzieś po drodze :)) Pozdrowionka! I daj znać jaki był efekt :)

      Usuń
  7. Nie poszedł nigdzie był w lodówce rano wstawiłam do piekarnika i czekałam na efekt. Helenko Twoje dziurki są większe i pulchniejsze mój chlebek jest zbity ale w smaku fantastyczny nie wiem czemu, piszesz że dodatki mieszasz łyżką u mnie się nie dało chociaż starałam się trzymać mocno przepisu bo bardzo lubię ulepszać, ale smak jest dobry

    pozdrawiam
    Halina z Nowego S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko, mój chleb też nie był puszysty tak jak np. chleb Ewy Z., który robiła z tego samego przepisu. Jej był jeszcze piękniejszy! (widziałam zdjęcie). Tak czasem jest, że korzystamy z tego samego przepisu, a efekt u każdego nie co inny. Cieszę się, że chociaż smak Ci odpowiadał, bo ja byłam nim zachwycona :)) Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Helenko,upieklam dzisiaj z kasza gryczana jest pyszny!!!Wyrastal trzy godziny,bez lodówki i piekl się w garnku.Dziekuje.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzisiaj znowu się piecze.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF