Szukaj na blogu

piątek, 14 listopada 2014

KROKIETY ZIEMNIACZANO-BROKUŁOWO-PIECZARKOWE

Też macie odwieczny dylemat co robić z ziemniakami, które pozostały od obiadu? 
Niestety, ja nie umiem ugotować ich nigdy "akurat" :( i zawsze zostają od obiadu jakieś 2-3 ziemniaki. Staram się wtedy ponownie przetworzyć je na jakieś smaczne danie np. kluski czy krokiety. 
A ponieważ ostatnio oprócz ziemniaków zostały mi brokuły i podsmażone pieczarki - dodałam starty ser i zrobiłam całkiem smaczne krokieciki, które zjedliśmy jako danie obiadowe: mąż z dodatkiem gulaszu, a ja z surówką i domowymi buraczkami. 






Składniki:

  • 3 średnie ziemniaki
  • 1 brokuł
  • 200g pieczarek
  • 2 cebule
  • 15dkg sera żółtego
  • sól
  • pieprz
  • słodka papryka
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki
  • 3-4 łyżki bułki tartej
  • olej

Wykonanie:


Ziemniaki gotujemy, studzimy, przeciskamy przez praskę. Brokuł gotujemy, studzimy, dusimy widelcem. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na oleju. Po podsmażonej cebuli dodajemy pokrojone w kosteczkę pieczarki. Mieszamy i smażymy do momentu odparowania wody. Studzimy. W dużej misce mieszamy wszystkie ugotowane wcześniej składniki: ziemniaki, brokuły, pieczarki z cebulą oraz starty ma małych oczkach ser. Solimy i pieprzymy do smaku, dodajemy paprykę bądź inne ulubione przyprawy (farsz powinien być dość mocno przyprawiony). Wilgotnymi dłońmi formujemy podłużne krokiety, które panierujemy w mące, rozkłóconym jajku i bułce tartej. Smażymy na dość mocno rozgrzanym oleju z każdej strony na złoty kolor. (nie dłużej niż do zrumienienia się bułki, przy dłuższym smażeniu lub jeśli olej będzie za mało gorący krokiety mogą się rozpadać).  Podajemy z ulubionym sosem na ciepło np. pieczarkowym, lub z ulubioną surówką, albo na zimno np. z sosem czosnkowym.





1 komentarz:

  1. No i proszę Helenko jakie pyszne krokiety zrobiłaś. Podobają mi się bardzo. Zapisuję do zrobienia, bo bardzo lubimy takie kombinacje. Ostatnio dopadły mnie takie wariacje kotletowe, więc Twoje będą nastepne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF