Szukaj na blogu

poniedziałek, 24 czerwca 2013

MŁODA KAPUSTA ZASMAŻANA

Młoda kapusta to warzywo, na które czeka się na wiosnę z niecierpliwością. W tym roku ugotowałam ją już kilka razy. Tym razem postanowiłam zrobić młodą kapustę zasmażaną. Bardzo smaczna, chrupiąca, nie rozgotowana. Postanowiłam przygotować kapustę zasmażaną z boczkiem, która jest idealnym dodatkiem do obiadu, chociaż oczywiście można ją też zjeść samą lub z kromką chleba...


Składniki:

  • 1 średnia główka młodej kapusty
  • ok 200 g boczku wędzonego (jak najchudszy)
  • sól, pieprz
  • mała młoda cebulka
  • odrobina cukru
  • kilka kropel octu winnego
  • tłuszcz wytopiony z boczku 
  • dużo świeżego koperku

Wykonanie:

Kapustę obieramy z zewnętrznych liści. Główkę kroimy na ćwiartki, żeby wygodniej było szatkować. Szatkujemy na cienkie paski, wrzucamy do garnka, zalewamy woda, tak aby przykryła prawie całą kapustę. Lekko solimy i gotujemy do miękkości, uważając aby jej nie rozgotować. Odcedzamy. Doprawiamy do smaku. Ja oprócz soli dodaje odrobinkę cukru i kilka kropel octu. Kapusta ma wtedy lekko słodko-kwaśny smak, ale tylko tak nieznacznie.
Cebule drobno kroimy w kostkę, boczek również i podsmażamy na patelni. Dodajemy łyżkę mąki i robimy w ten sposób zasmażkę. Przelewamy gorącą zawartość patelni do ugotowanej kapusty. Mieszamy i całość posypujemy sporą ilością młodego kopru.




3 komentarze:

  1. Pycha... poproszę porcję, choć dla mnie bez boczku :-) Możesz powybierać... hihihi.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja z boczusiem :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF