Szukaj na blogu

środa, 25 czerwca 2014

SEROWY KRUSZAWIEC

Ciasto podobne trochę smakiem i wyglądem do popularnego kruszawca (zwanego też pleśniak, skubaniec)  różniące się od niego jedynie warstwą serową. 
Bardzo smaczny przekładaniec.
 Nie mocno słodkie z orzeźwiającą warstwą dżemu z czarnej porzeczki. 
Długo zachowuje świeżość i najsmaczniejsze jest właściwie na drugi dzień. Zdjęcia nie oddają do końca prawdziwie pysznego smaku, bo kroiłam ciasto ...  oczywiście jeszcze ciepłe :-( 
W tej kwestii to jestem straaasznie niecierpliwa i koniecznie chcę szybko zobaczyć jakie jest w środku, co nie zawsze dobrze wpływa na wygląd pokrojonego ciasta .... 



Na ciasto: (blacha o wym. 21cmx31cm)

  • 3 szklanki mąki
  • 1k. Kasi
  • 1/2 szklanki cukru
  • 4 żółtka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • słoik dżemu z czarnej porzeczki
  • 2 płaskie łyżki kakao
Na masę serową:
  • 1/2 kg sera
  • 4 jajka
  • 1/2 KASI
  • 1/2 szklanki cukru

Na masę różową:
  • 4 białka
  • 4 łyżki cukru
  • 1 kisiel truskawkowy bez cukru



Wykonanie: 



Z cukru, mąki, margaryny, żółtek i proszku do pieczenia zagniatamy kruche ciasto. Dzielimy je na połowę. Do jednej części dodajemy kakao i ponownie zagniatamy. Wkładamy do lodówki.
Ser mielimy. Kasię (najlepiej wcześniej wyjętą z lodówki) ucieramy z cukrem. Dodajemy żółtka oraz po łyżce zmielonego sera. Ucieramy na gładką masę. Białka ubijamy na sztywno. Mieszamy delikatnie z masą serową.
Białka na masę serową ubijamy, dodając pod koniec ubijania cukier oraz kisiel.
Formę wysmarowaną masłem i posypaną mąką wyklejamy białym ciastem (można je rozwałkować i na wałku przenieść na blaszkę). Ciasto smarujemy dżemem, na dżem ścieramy na tarce połowę ciemnego ciasta. Na to warstwa serowa, na ser - różowa piana z ubitych białek i całość kończy ciemne ciasto starte na tarce.
Pieczemy w 180st ok 60 minut (do suchego patyczka)







22 komentarze:

  1. Nie wpadłam nigdy na to, żeby w ten sposób kombinować z pleśniakiem, bo tak tego typu ciasto nazywa się u mnie. Bardzo zachęcająco wygląda i daje duże możliwości eksperymentowania z dodatkami. Fajny przepis i pięknie wygląda twoje ciasto. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kombinacji jak zawsze jest wiele, tak więc co tylko nasze kubki smakowe lubią - możemy tu wrzucić. Ja następnym razem zamiast dżemu z czarnej porzeczki pokuszę się o owoce czarnej porzeczki :)) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, tak czy inaczej prezentuje się niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentuje sie wyśmienicie, porywam kawałek do herbatki.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasto jest smaczne i pięknie wygląda.Upiekłam udało się,spróbowałam i wiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmm... wygląda pysznie, zapisuję do ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto jest pycha. Zamiast dżemu wyłożyłam białe śliwki, tylko wcześniej chwilkę podpiekłam spód. Wyszło super. Polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się :) wersja ze śliwkami - do zapamiętania :))

      Usuń
  8. Zrobiłam, jest pyszne, żałuję tylko, że nie wygląda tak jak Twoje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bo z wypiekami to chyba już tak jest, że pomimo korzystania z jednego przepisu - efekt wizualny jest inny u każdego. Mam np. tak z jabłecznikiem mojej mamy - przepis mamy jeden, a mój zawsze wygląda zupełnie inaczej niż jej... a przecież robię tak samo? :)) Ważne, że ciacho smakowało ;-)

      Usuń
    2. ja zrobiłam i wyglądało pięknie :)

      Usuń
  9. ja na powidła daje zawsze orzechy włoskie posiekane pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  10. jakie powinny być wymiary blaszki ?

    OdpowiedzUsuń
  11. jak dobrze, ze znalazlam Twoj blog ... jutro robie to smakowicie wygladajace ciasto .. dzieki i pozdrawiam serdecznie Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu, ja również się cieszę ... że mnie znalazłaś ;-) Pozdrawiam!

      Usuń
  12. Ciasto zrobiłam, jest pyszne i pięknie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF