Szukaj na blogu

środa, 5 listopada 2014

MIELONE A'LA STEKI Z CEBULKĄ

W tych mielonych znajdziemy 100% mięsa ... w mięsie :) 
Nie ma w nich tradycyjnych dodatków, jakie dodajemy zazwyczaj do naszych kotletów mielonych czyli kajzerki czy bułki tartej. Są one bardziej ścisłe ale soczyste i równie smaczne jak klasyczne mielone. 
Pierzynka z cebuli dodatkowo podkreśla ich smak:)) 
Polecam gorąco!




Składniki:

  • 600g mięsa mielonego wieprzowego (u mnie łopatka)
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • szczypta cukru
  • przyprawa do mięsa mielonego
  • ząbek czosnku
  • olej do smażenia
  • 3 cebule
  • 2 łyżki wody



Wykonanie:


Do zmielonego mięsa  dodać przyprawę do mięsa mielonego, jajko, sól, pieprz i przeciśnięty przez praskę czosnek. Wszystko bardzo dokładnie wymieszać. Jeśli masa będzie bardzo ścisła dodać 2 łyżki wody. Wymieszać ponownie. Dłonie zwilżyć w wodzie i z mięsnej masy formować okrągłe, płaskie kotleciki. Na patelni rozgrzać olej, usmażyć na nim kotleciki na rumiano z obu stron. Kotleciki zdjąć z patelni, a na tłuszczu, na którym się smażyły zrumienić pokrojoną w półplasterki cebulę. Pod koniec smażenia do cebuli dodać szczyptę soli, pieprzu i cukru. Steki podawać z usmażoną cebulką na wierzchu.





11 komentarzy:

  1. Nie przepadam za mielonymi, ale te nie wyglądają źle:)
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie no super sprawa, ja tam mielone lubię i powiem szczerze, że zdjęcia jak i opis zachęciły mnie żeby je dziś zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna propozycja podania mielonego w innej odsłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przepisy, tylko ze wygodniej byloby cos znalezc, gdyby byly pogrupowane w zakladkach, np.desery, obiady, zupy, itd. Czy przewiduje Pani mala modernizacje bloga? Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie przewiduję modernizacji :) Na górze są zakładki (m.inn. zupy i desery również), jest ich sporo, gdyż tematykę rozbiłam dość szczegółowo. Obiady to dla mnie dość ogólne pojęcie :) Niektórzy szukają dań mięsnych, inni bezmięsnych, jeszcze inni z ryżem czy makaronem. Wychodząc na przeciw sugestiom czytelników stworzyłam obecny układ zakładek. Dziękuję jednak za podpowiedź, wszystkie propozycje dot. bloga są zawsze mile widziane. Pozdrawiam :))

      Usuń
  5. Super przepis swietny dla bezglutenowcow mój mąż nie moze nic co ma gluten a uwielbia mielone te są bez bułki i są super

    OdpowiedzUsuń
  6. no, nie mam pojęcia czemu nie wpisałam się w komentarzach. No przecież robiłam :) Miałam trochę łopatki a trochę szynki. Część miesa normalnie zmieliłam a większą część na sitku z dużymi oczkami. Cała reszta identycznie. Pycha wyszło Heleno :) Dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę Krysiu, cieszę się, że smakowało :))

      Usuń
  7. A ja to robię od 60 lat bez przyprawy do mięs dodaję odrobinę ostrej papryki/suszonej/ pod koniec duszenia cebuli kładę steki na cebulę i przez trzy minuty dochodzą. Smacznego !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli klasyka zawsze się obroni 😉 Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF