Szukaj na blogu

piątek, 13 grudnia 2019

KOTLETY MIELONE W WAFLU

Proste i pyszne danie obiadowe, no i bardzo oryginalne 😍 

Kiedy podczas urlopu w Polsce dostałam od Andżeliki ten przepis, bardzo mnie zaintrygował. Oczywiście po powrocie do domu musiałam wypróbować! 

Kotleciki mielone smażone w waflu są bardzo smaczne. Z podanej ilości wychodzi duża porcja. Ja połowę usmażyłam na obiad, a drugą połowę zamroziłam, zawijając każdą roladkę w folię aluminiową.  Po wyjęciu z zamrażarki wystarczy mniej niż godzina, aby rolada dała się kroić w plastry i smażyć.

Składniki:

  • 4  suche wafle tortowe
  • 0.5 kg mielonego mięsa
  • 2 cebule
  • sól 
  • pieprz
  • 2-3 ząbki czosnku
  • papryka słodka i ostra
  • majeranek
  • 1 jajko do mięsa
  • 3 jajka do panierki
  • 200g pieczarek
  • bułka tarta do panierki
  • olej do smażenia
  • dodatkowo do masy mięsnej zielenina: natka lub koperek

Wykonanie:

Mięso mielone wyrabiamy tak samo jak na tradycyjne, klasyczne kotlety mielone. Doprawiamy do smaku ulubionymi przyprawami (u mnie sól, pieprz, papryki, majeranek) oraz dodajemy jajko. Pieczarki i cebulę kroimy w kostkę. Na oleju podsmażamy najpierw cebulę, dodajemy posiekany czosnek, a następnie pokrojone pieczarki. Smażymy całość chwilę, a następnie studzimy i dodajemy do masy mięsnej. Wyrabiamy dokładnie. Na każdy wafel nakładamy gotową masę, i zostawiamy wafle na około 30 minut, aby nam zmiękły pod wpływem wilgoci. Po tym czasie rolujemy i każdą mięsną roladę kroimy na około 1.5 cm plastry.



Następnie panierujemy najpierw w roztrzepanym jajku, a następnie w bułce tartej.
Smażymy na oleju z obu stron na złoty kolor. Podajemy z ziemniakami i warzywnym dodatkiem jako danie obiadowe, albo zjadamy z chlebem.









2 komentarze:

  1. Zapamiętam ten przepis i napewno go wykorzystam 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy przepis, ja bym do tego dorzuciła jakieś zioła aromatyczne np. cząber albo estragon, żeby wzmocnić smak :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF