Szukaj na blogu

czwartek, 12 grudnia 2019

GRZYBOWA Z KUSKUSEM PERŁOWYM

Gęsta, aromatyczna, lekko pikantna, rozgrzewająca i treściwa 👌 Chyba wymieniłam wszystkie jej walory. No i do tego nie czasochłonna, co dla mnie osobiście jest też rzeczą ważną 😉
Do zupy wykorzystałam zamrożone jesienią grzyby, które znalazłam w czeluściach zamrażarki. Została mi jeszcze jedna porcyjka, tak więc za jakiś czas będzie powtórka, bo zupa wyszła tak pyszna, że nie mogliśmy się nią najeść ...



Składniki:

  • mieszanka świeżych lub mrożonych grzybów (u mnie prawdziwki i kurki)
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 małe marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 łodyka selera naciowego
  • 3/4 szklanki kuskusu perłowego
  • sól
  • pieprz ziołowy
  • słodka papryka
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • śmietana 18%
  • masło klarowane
  • koperek lub natka


Wykonanie:


Masło rozpuszczamy na patelni. Dodajemy pokrojoną drobno cebulę i posiekany czosnek, Chwilę smażymy, po czym dodajemy grzyby (większe kroimy na mniejsze kawałki). Mieszamy i smażymy całość około 10-15 minut. Następnie przekładamy wszystko do garnka, dodajemy przyprawy, pokrojoną marchewkę, pietruszkę i seler i zalewamy całość wodą (jeszcze lepiej bulionem jeśli mamy). Do gotującej się zupy dodajemy także wypłukaną kaszę. Całość gotujemy do miękkości warzyw i grzybów mieszając od czasu do czasu, aby kasza nam nie przywarła do dna. Na koniec  zabielamy zupę śmietaną i posypujemy posiekanym koperkiem lub natką. 



1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF