Szukaj na blogu

poniedziałek, 1 lipca 2024

ROGALIKI KRUCHO-DROŻDŻOWE. Z BUDYNIEM I MALINAMI

Uwielbiam połączenie ciasta kruchego z drożdżowym. Dlatego też krucho-drożdżowe rogaliki są moimi ulubionymi. Pyszne, mięciutkie i proste do zrobienia 😍 Możemy nadziewać je dowolnie: powidłami, marmoladą, czekoladą, serem czy budyniem. Ja moje nadziewałam malinowym budyniem i świeżymi malinami. Aby wzmocnić malinowy aromat rogali po polukrowaniu, posypałam je liofilizowanymi malinami. 



Składniki: (na 18 szt)
  • 500 g mąki pszennej
  • 3 łyżki cukru
  • 180 g masła
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 całe jajka
  • 1 cukier waniliowy 16 g.
  • 40 g drożdży
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • 1 budyń malinowy ugotowany w 300 ml mleka 
  • maliny
  • lukier do posmarowania rogalików
Wykonanie:

Z pokruszonych drożdży, łyżeczki cukru i lekko ogrzanej śmietany robimy rozczyn. Odstawiamy do lekkiego spienienia. Mąkę przesiewamy, dodajemy masło (ja ścieram je na tarce na dużych oczkach) jajka, resztę cukru, cukier waniliowy, sól, rozczyn i wyrabiamy gładkie ciasto. Przygotowane ciasto zawijamy w folię spożywczą lub kuchenną ściereczkę i odstawiamy do lodówki na 1 h. Po tym czasie wyjmujemy ciasto z lodówki. Dzielimy je na połowę. Każdą z połówek rozwałkowujemy na kształt koła i dzielimy na trójkąty. Na podstawę każdego trójkąta nakładamy trochę nadzienia (budyniu), 1-2 maliny, i zwijamy nadając kształt rogalika. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st na około 20 minut. Po wystygnięciu lukrujemy. Ja moje rogaliki polukrowałam i posypałam dodatkowo liofilizowanymi malinami. 








2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF