Szukaj na blogu

środa, 16 kwietnia 2014

BABKA CYTRYNOWO-TRUSKAWKOWA

Szybka, prosta i bardzo smaczna 😍 Przygotowanie jej zajęło mi dosłownie 20 minut!
 Kolejna babkowa odsłona 😊
Tym razem z dodatkiem kisielu oraz jogurtu, co sprawia, że babeczka jest lekka, puszysta, wilgotna i efektowna kolorystycznie ... 
Polecam gorąco!





Składniki: wszystkie o temperaturze pokojowej

  • 4 jajka
  • 220 g cukru
  • 1 op cukru waniliowego (16 g)
  • 200 g jogurtu greckiego
  • 300 ml oleju
  • 260 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kisiel truskawkowy (40g) bez cukru
  • 1 kisiel cytrynowy (40g) bez cukru
  • łyżeczka soku z cytryny



Wykonanie: 


Całe jajka ubijamy do białości z cukrem i cukrem waniliowym. Kiedy cukier jest już niewyczuwalny dodajemy stopniowo: jogurt, mąkę z proszkiem do pieczenia oraz olej, aż do wyczerpania składników. Całość miksujemy, aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Następnie ciasto dzielimy na 2 części: do jednej dodajemy kisiel cytrynowy i sok z cytryny, do drugiej - kisiel truskawkowy. Mieszamy łyżką. Formę z kominkiem smarujemy masłem i obsypujemy kaszą manną lub bułką tartą. Do formy wylewamy najpierw cytrynowe ciasto, na wierzch truskawkowe. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 st na ok 45 min (ponieważ każdy piekarnik piecze inaczej - sprawdzamy po tym czasie, czy ciasto jest upieczone). Zostawiamy do wystygnięcia w uchylonym piekarniku.
Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem albo lukrujemy.





12 komentarzy:

  1. Jaka urocza, kolorowa,
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, chętnie zajrzę czego konkurs dotyczy :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Wlasnie pieke teraz te babke mam nadzieje ze wyjdzie :) bo zmodyfikowalam przepis - nie czekajac na odpwiedz (bo czasu nie bylo) zdałam się na logige i tu moje pytanie - czy oleju w przepisie nie powinno byc 300ml zamiast 30 ml? Aaaaa mam nadziejje ze to bład - bo dałam 300 ml czyli szklanke jak czesto bywa w babkach :) Pozdrawiam Nadia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Nadiu, logika dobrze Ci podpowiedziała i wielkie dzięki za "wyłapanie" błędu. Koniecznie daj znać czy babka wyszła i czy smakowała :) pozdrawiam

      Usuń
    2. Jaka wielkość formy do babki ?

      Usuń
    3. Jaka wielkość formy do babki ?

      Usuń
    4. Babka nie jest duża. Moja forma o średnicy 22-23 cm nie był wypełniona do końca.

      Usuń
  3. Moja babka po 45 minutach jest nie upieczona, piekę następne 45 minut...coś nie tak z moim piekarnikiem?. Inne ciasta ok , tylko w wysokich formach jest problem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi coś tutaj poradzić 😪, to mała porcja, więc moim zdaniem po 50-55 min max babka powinna być upieczona.

      Usuń
  4. Niestety nie po 45 min qciaz nie upieczona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, to musi być wina piekarnika. Ja wszystkie babki piekę max 50 minut.

      Usuń
  5. Czy zamiast oleju można dać masło i w jakiej ilości

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF