Szukaj na blogu

niedziela, 24 marca 2024

SERNIK NA ZIMNO Z GALARETKOWYM ŚRODKIEM

Wierzcie mi, ten sernik jest naprawdę prosty do wykonania. Prosty, smaczny i efektowny 😍 Warunkiem jest jedynie posiadanie tortownicy i posiadanie metalowej obręczy (którą kupicie na małe pieniądze na Allegro czy Ebay-u). Fajne jest to, że jak opanuje się techniczną stronę, możemy potem dowolnie modyfikować przepis. Nie lubicie sernika na zimno? Zróbcie w ten sposób śmietanowiec. Na spód wyłóżcie biszkopty, albo zróbcie spód z kruchych ciastek połączonych z masłem, albo - pomińcie spód. Pomysłów na to ciacho jest wiele 😎 Ja przedstawiam Wam poniżej dwa sposoby. 



Składniki: (na tortownicę 24 cm)
  • 1200 g serka waniliowego (fajnie wygląda stracciatella)
  • 3 galaretki przezroczyste
Galaretki rozpuścić w 600 ml gorącej wody. Odstawić do przestygnięcia. Kiedy wystygną, i zaczną się lekko ściągać dodać je do serków homogenizowanych. Całość wymieszać trzepaczką. Ja dodatkowo do masy dodałam 3 łyżki czekoladowej posypki (ale nie jest to konieczne). Tortownicę wyłożyć folią spożywczą. Na spód wylać ok 3 cm masy serowej. Wstawić do lodówki. W tym czasie metalową obręcz, mniejszą niż nasza tortownica (moja ma średnicę 20 cm) owinąć folią spożywczą. Wyjąć tortownicę z lodówki. Na środku ułożyć owinietą folią obręcz. Dookoła (poza obręczą) wypełnić formę masą serową i wstawić ponownie do lodówki, aby masa porządnie zastygła. Po zastygnięciu obręcz wyjmujemy. 
Poniżej zamieszczam film na którym się wzorowałam robiąc sernik, oraz moje zdjęcia. 

 

I teraz panuje całkowita dowolność 😍  Robimy to, co nam wyobraźnia podsunie. Wolny środek możemy wyłożyć ulubionymi owocami i zalać przezroczystą galaretką (tak robiłam 2 tygodnie temu).




A tym razem wypełniłam środek 3 kolorami galaretek (każda galaretka rozpuszczona w 220 ml gorącej wody). Też fajnie wyszło. A może będziecie mieli swój pomysł na wypełnienie środka sernika? 
Ja z czasem też będę coś więcej kombinowała, i napewno podzielę się z Wami moim pomysłem 😀







1 komentarz:

  1. To wygląda niesamowicie! 🤩 Dzięki za podzielenie się tym przepisem na sernik na zimno z galaretkowym środkiem. Jestem pod wrażeniem, jak prosto można przygotować coś tak pysznego i efektownego. Dodatkowo, możliwość modyfikacji przepisu po opanowaniu techniki sprawia, że opcji jest mnóstwo! Naprawdę inspirujące! 💫 Mam nadzieję, że będę mógł/a wypróbować ten przepis wkrótce i podzielić się z Wami moimi wrażeniami. Dziękuję za inspirację i dzielenie się pomysłami! 🍰👏

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF