Szukaj na blogu

poniedziałek, 1 sierpnia 2016

FASOLKA SZPARAGOWA Z KIEŁBASĄ


Dużo czytałam ostatnio o  zaletach fasolki szparagowej i dowiedziałam się, że jest niesamowicie zdrowa! Jest to jedno z najbardziej wartościowych warzyw, bo zawiera dużo błonnika i cennych minerałów. No i do tego jest pyszna - szczególnie ta żółta. Wg mnie ani mrożona, ani zaprawiona w słoiku nie smakuje już potem tak wspaniale jak ta lipcowo/sierpniowa - młoda i świeża. 
Sezon na fasolkę szparagową mamy w pełni. 
Tak więc jak tylko kupię fasolkę - kombinuję ile się da, żeby coś fajnego z niej wymyślić. Najczęściej jemy ją z z masłem i bułką tartą, tak tradycyjnie, albo na ciepło - z groszkiem i marchewką.
Dziś trochę inna wersja równie smaczna : z kiełbasą i koperkiem.
 Zachęcam do zrobienia!  
Prosto, szybko i smacznie 😎



Potrzebujemy:

  • 1kg fasolki szparagowej
  • 1 cebula
  • 2 dowolne kiełbasy (u mnie z szynki)
  • koperek
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia


Wykonanie:


Fasolkę myjemy, obieramy końcówki. Gotujemy w lekko osolonej wodzie, aż będzie miękka, ale nie mocno rozgotowana. Po ugotowaniu odcedzamy, czekamy jak przestygnie i kroimy na mniejsze kawałki. Na odrobinie oleju smażymy pokrojoną cebulę i  plasterki kiełbasy. Dodajemy wczesniej pokrojoną fasolkę, mieszamy dokładnie, doprawiamy solą, pieprzem. Chwilę całość podsmażamy, aby smaki wzajemnie przeszły. Posypujemy koperkiem i... wcinamy. Smacznego!





3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF