Szukaj na blogu

wtorek, 5 sierpnia 2014

RAFAELLO BEZ PIECZENIA

Połączenie słodkiego, budyniowego kremu i słonych krakersów to strzał z dziesiątkę! Po raz pierwszy próbowałam tego zestawienia wieeele lat temu u koleżanki na imieninach. 
Już wtedy bardzo mi smakowało, ale ... jakoś przepis poszedł w niepamięć.
I po latach bodajże 10 lub 12 nadszedł czas na odkopanie przepisu.
Ciasto nie wymaga użycia piekarnika i robi się je dosłownie w mgnieniu oka 😊 W wielu przepisach na to ciasto dodane są wiórki kokosowe, ale ja nie przepadam za nimi, tak więc wiórki zamieniłam na migdały tarte do środka i płatki migdałowe do posypania.
Może, więc ciasto powinno nazywać się "Migdałowiec", a nie "Rafaello"? 😉



Składniki: (u mnie foremka 21cmx31cm)

  • 0,5 l mleka
  • 200 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 płaskie łyżki mąki pszennej
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 żółtka
  • u mnie 75 krakersów (na 3 warstwy)
  • 100 g zmielonych migdałów
  • 100 g płatków migdałowych

Sposób wykonania:




Żółtka ucieramy mikserem z 1/2 szklanki cukru i cukrem waniliowym. Następnie dodajemy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i 1/2 szklanki mleka. Całość miksujemy, aż do połączenia się składników. Pozostałą część mleka zagotowujemy z resztą cukru. Kiedy mleko zacznie się gotować wlewamy powoli naszą masę jajeczną mieszając cały czas, aż masa zgęstnieje i otrzymamy budyń. Budyń studzimy (najlepiej przykryć go, aby nie zrobiła nam się na wierzchu zeschnięta skórka).

Miękkie masło (wcześniej wyjęte z lodówki) ucieramy na puszystą masę, a następnie dodajemy po łyżce ostudzony budyń. Dokładnie miksujemy, aby nie powstały grudki. Do utartego kremu dodajemy zmielone migdały. Mieszamy je z budyniowym kremem.
Na papierze (lub blaszce) rozkładamy I warstwę krakersów. U mnie było to 5x5 krakersów. Smarujemy je 1/3 kremu budyniowego, przykrywamy II warstwą krakersów i znowu krem. III warstwa krakersów i krem. Wierzch posypujemy płatkami migdałów
Gotowe ciasto wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc, wtedy krakersy odpowiednio zmiękną i bez problemu pokroimy ciasto.




7 komentarzy:

  1. pytanie mam czy mąkę pszenną można czymś zastąpic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mąkę pszenną z reguły można zastąpić mąką bezglutenową (kukurydzianą, ryżową, sojową, tapioką). Niestety nie gwarantuję za efekt - nigdy nie robiłam tego ciasta z mąką inną niż pszenna. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Na jak dużą formę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy można zastąpić mąke ziemniaczaną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz zastąpić np. mąką kukurydzianą, albo zwykłym budyniem :)

      Usuń
    2. Dzięki :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF