Szukaj na blogu

poniedziałek, 22 kwietnia 2013

MIĘCIUTKIE BUŁKI CEBULOWE

Pyszne, mięciuchne, pachnące w całym domu smażoną na maśle cebulką... przepis znalazłam w internecie i spodobała mi się w nich właśnie ta maślana cebulka ❤
Piekłam je pierwszy raz, ale wyszły idealnie! 
Jedyną rzeczą jaką zmodyfikowałam w przepisie było dodanie słowa "czubate" - do 2 łyżeczek soli, gdyż mogłyby być ociupinkę bardziej słone...ale zresztą sól - to biała śmierć prawda, więc nie ma co przesadzać 😊
Na pewno będę piekła je systematycznie.

Składniki na 16 bułeczek:
  • pół szklanki letniego mleka
  • 1 łyżka cukru
  • 2 czubate łyżeczki soli
  • 3 łyżki  roztopionego masła
  • 1 szklanka letniej wody (zalecam tylko 3/4)
  • 1 duża łyżka suchych drożdży (12 g) lub 24 g świeżych
  • 3 średnie cebule, (drobniutko pokrojone i podsmażone, mogą być zmielone-ja starłam na oczkach)
  • 5,5 szklanki mąki pszennej
Dodatkowo:
  • 1 jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka do posmarowania

Wykonanie:

Cebulę zetrzeć na oczkach, podsmażyć na maśle, wystudzić.Wymieszać mleko, wodę, cukier, sól i roztopione masło. Drożdże wymieszać z mąką (ze świeżych zrobić wcześniej rozczyn, odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia), umieścić w dużej misce, dodać płynne produkty i cebulkę. Zagnieść ciasto gładkie i elastyczne, w razie potrzeby dosypać więcej mąki. Odstawić przykryte do podwojenia objętości w ciepłe miejsce. Ja korzystam zawsze z piekarnika włączonego na minimum, gdyż w kuchni nie mam zbyt ciepło.



Kiedy ciasto podwoi objętość,wyjąć je, wyrobić, podzielić na około 16 części. Uformować bułeczki, położyć na blaszce wcześniej wysypanej mąką lub wyłożonej papierem do pieczenia. 



Przykryć, odstawić do ponownego wyrośnięcia na 20 minut. Przed samym pieczeniem bułeczki  posmarować jajkiem roztrzepanym z mlekiem.
Piec około 20 minut w temperaturze 200ºC. Studzić na kratce.



Moje podczas pieczenia trochę się "posklejały"... co nie wpłynęło w żaden sposób na 
smak bułek


a potem zostaje nam już tylko posmarować taka bułeczkę samym masłem... 
albo zjeść z tym, z czym lubimy :)

ja jadłam z twarożkiem...


reszta rodziny z ... :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF