Szukaj na blogu

środa, 24 stycznia 2018

BUŁKI - BEZGLUTENOWE I NISKOWĘGLOWODANOWE NA SERKU WIEJSKIM

Proste i szybkie do wykonania. Ich zrobienie nie zajmie Wam więcej niż 10 minut 😊
Bezglutenowe, o niskiej zawartości węglowodanów. Lekko wilgotne w środku, niestety miękkie także z zewnątrz, i właśnie nad brakiem chrupiącej skórki w takich wypiekach ubolewam 😡 najbardziej. 
Ale mimo tego, jak się kilka tygodni nie je pieczywa, kanapka z takiej bułki smakuje rewelacyjnie 😉


Składniki:
  • 200 g serka wiejskiego
  • 12 g roztopionego masła
  • 40 g łupin babki jajowatej
  • 1 łyżka czarnuszki
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 2 całe jaja
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki soli

Wykonanie: 
Wszystkie składniki mieszamy w misce. Odstawiamy na około 10 minut do lekkiego napęcznienia. Z masy, lekko zwilżonymi dłońmi formujemy 4 bułeczki. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 st na około 35 minut.




Wartość makroskładników dla jednej bułki:
B: 9,0
T: 18,0
W: 2,25
Kcal: 205







7 komentarzy:

  1. Sama jeszcze bułeczek nie robiłam. Koniecznie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam je wiele razy będąc na diecie low carb. Uwielbiałam je. Teraz gdy jestem w ciąży nie mogę na nie patrzeć😐 Mam nadzieję że po porodzie to się zmieni 🤔

    OdpowiedzUsuń
  3. Podrzucę jednej osobie, co uczulenie na gluten ma :). Smacznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, a żadnej mąki bezglutenowej nie potrzeba ? -bo nie widzę w przepisie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie potrzeba. Tylko składniki podane w przepisie 😊

      Usuń
  5. Hej, bułki wyszły super sprężyste , ale pomyliłam czarnuszkę z czymś …. I wyszły fioletowe 😂 Może ktoś ma pomys co to mogło być? Ziarenka malutkie , czarne jak Czarnuszka, może bardziej owalne a…

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze ... nie mam pojęcia co to mogło być 🤔

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF