Szukaj na blogu

wtorek, 2 maja 2017

PĘCZAK Z WARZYWAMI

Wszelakie kasze kochałam zawsze 💗 Nigdy nie używałam jednak w kuchni pęczaku. Kojarzył mi się tylko i wyłącznie ... z przynętą na ryby 😉 No i okazuje się, że ryby wiedzą co dobre! Bo pęczak jest pyszny! Bardzo odpowiada mi jego delikatnie orzechowy smak. Odkąd poznałam jego smak ... sypię go, gdzie tylko się da 😊 Zamieniam np. ziemniaki w zupie na pęczak, gotuję go do gulaszu, a ostatnio zrobiłam z warzywami. Pod tą postacią był dodatkiem do gotowanych klopsików. Danie wyszło tak pyszne, że od samej kaszy nie mogłam się oderwać! Dla mnie dodatek mięsa i sosu był po prostu ... zbędny 😉, no ale przecież nie gotuję tylko dla siebie 😙



Składniki:

  • 1 szklanka kaszy pęczak
  • 3 łodygi selera naciowego
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • sól
  • pieprz
  • olej
  • koperek

Wykonanie:

Kaszę przepłukać na sicie pod bieżącą wodą. W garnku zagotować 3 szklanki wody, lekko osolić, dodać łyżkę oleju i wsypać kaszę. Zagotować, zmniejszyć gaz na min. i gotować pod przykryciem około 30 minut. Po tym czasie gaz wyłączyć, a kaszę zostawić w garnku na czas przygotowywania warzyw.
Na patelni rozgrzewamy olej. Wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę. Smażymy na złoto. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, pokrojony w drobną kosteczkę seler naciowy, startą na tarce o najmniejszych oczkach marchewkę i pietruszkę. Całość podsmażamy około 10 minut, a następnie podlewamy odrobiną wody i dusimy kolejne 10-15 minut. Doprawiamy solą, pieprzem, a następnie całą zawartość patelni przekładamy do garnka z ugotowaną kaszą. Posypujemy posiekanym koperkiem. Mieszamy. Ewentualnie doprawiamy do smaku. 
Podajemy jako dodatek do mięsa, lub jako osobne bezmięsne danie.





3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF