Szukaj na blogu

poniedziałek, 16 kwietnia 2018

KLASYCZNE RACUCHY NA DROŻDŻACH

Uwielbiam drożdżowe racuchy! 👍👍👍 
Takie grubalaśne, mięciutkie w środku ... posypane tak zwyczajnie cukrem ❤  Tylko jedna rzecz mnie wstrzymuje przed ich częstym smażeniem, a mianowicie .... kaloryczność 😞 Jednak raz na kilka miesięcy smażę ich całą górę i zapominam wtedy o ... kaloriach oddając się całkowicie ich pysznemu smakowi. 



Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 30 g drożdży
  • 2 całe jajka
  • 1 szkl ciepłego mleka
  • 4 łyżki cukru
  • małe opakowanie cukru waniliowego (16g)
  • szczypta soli
  • olej lub masło klarowane do smażenia


Dodatkowo: jabłka, cukier, cukier puder, dżem, powidła - wg uznania 

Wykonanie:


Z drożdży, łyżeczki cukru, łyżeczki mąki i odrobimy mleka przyrządzamy rozczyn. Odstawiamy go do wyrośnięcia w ciepłe miejsce (na około 15 minut). Do mąki dodajemy wyrośnięty rozczyn, resztę cukru, cukier waniliowy, jajka oraz resztę mleka i szczyptę soli i wyrabiamy gładkie ciasto. Przykrywamy je ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na około 1 h w ciepłe miejsce. Po tym czasie smażymy na rozgrzanym oleju z obu stron na złoty kolor. Pamiętajmy, aby olej nie był zbyt gorący, bo nasze placuszki muszą mieć trochę czasu na przesmażenie się w środku, bo to nie są cieniutkie naleśniki, a grube racuchy 😉





6 komentarzy:

  1. cuuuuuuuuudne racuchy. Bardzo lubię ale niestety nie mam dla kogo teraz smażyć.
    A wiesz Helenko, że ja bardzo często do takich racuchów dodawałam trochę pokrojonego w cienkie plasterki jabłka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam Krysiu z racuchy jabłuszkami, tylko nie byłam pewna, czy wnusia lubi, więc tym razem pominęłam :-))

      Usuń
  2. Uwielbiam racuszki, zwykle właśnie robię je na drożdżach z dodatkiem jabłek i cynamonu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF