Szukaj na blogu

poniedziałek, 22 maja 2017

KLASYCZNA BABKA MARMURKOWA - KOLEJNA ODSŁONA


Filiżanka kawy i klinik babki marmurkowej (lub babki z kakao - różnie nazywamy) będzie dla mnie zawsze ukoronowaniem fajnego, błogiego popołudnia. 
To mój ulubiony gatunek babki, chociaż hmmm... 😉  tak na prawdę to kocham już wielu, wielu lat wszystkie ucierane, zwykłe ciacha - a babki w szczególności. Na blogu jest już przepis na babkę marmurkową na majoneziezaparzaną babkę mojej mamy i podobną: babkę z kakao na majonezie
Tym razem babka marmurkowa oprócz margaryny zawiera dodatek oleju, który sprawia, że babka jest wilgotna i długo świeża. 
Polecam gorąco! 💗



Składniki:

  • 2 szklanki maki pszennej        
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 1 op.cukru waniliowego        
  • 200 g miękkiej margaryny      
  • 8 łyżek oleju    
  • otarta skórka z 1 sparzonej  cytryny
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia           
  • 1 łyżka kakao 
  • kilka kropli aromatu rumowego
  • 4 jajka

Wykonanie:


Jajka rozbić, żółtka oddzielić od białek. Margarynę utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym  na puszystą masę. Dodawać po jednym  żółtku, olej i sok z cytryny. Cały czas ucierając, wsypać mąkę wymieszana z proszkiem do pieczenia. Na końcu dodać ubite na sztywno białka i otartą skórkę z cytryny. Delikatnie wymieszać całość łyżką. Przełożyć  3/4 ciasta do innej miseczki, a do pozostałej części  ciasta dodać 1 łyżka kakao i kilka kropli olejku rumowego. Do wysmarowanej i wysypanej bułka foremki  wylać jasne ciasto przez środek wylać ciemne ciasto (można delikatnie ciasta przemieszać widelcem utworzy się wtedy marmurek).
Piec w temperaturze 180 stopni około 45-50 minut, do suchego patyczka. 





9 komentarzy:

  1. bardzo smakowicie wyglądająca babka! mam pytanie ile jajek użyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojjj .. jojoj, zapomniało mi się wpisać, już uzupełniłam ;-) pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Babeczka wlasnie w piecu zobaczymy co mi wyszło......😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Babka super dziękuję Walijskie Pichcenie za inspirację😄😄😄

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda po prostu niebiańsko! Spróbuję dzisiaj, bo przyda się potem sprawdzony przepis na Święta :). Mam nadzieję, że będzie równie smaczna, jak jeden z twoich serników, co teraz mnie wszyscy zmuszają do robienia na okrągło xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Ci zasmakuje :-) Ja jestem wielką fanką wszelakich babek, więc często je piekę. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Zapomniałam wtedy napisać ;). Dzisiaj też robiłam, bardzo dobra w smaku. Taka jakby... biszkoptowa?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF