Szukaj na blogu

niedziela, 19 lutego 2017

MIELONE ZAWIJASY Z NIESPODZIANKĄ W ŚRODKU


Biała kiełbasa  idealnie nadaje się na wszelkiego rodzaju farsze, 
ze względu na swój smak i aromat. 
Robię często roladki z mięsa indyczego z dodatkiem białej kiełbasy czy też roladki ze schabu z pysznym środkiem z białej kiełbasy. Tym razem moje kiełbaski otuliłam sałatą i plasterkami topionego sera, co dodatkowo wzbogacio smak dania. 
Przepis jest prosty i może być fajną alternatywą 
dla klasycznych mielonych 🍴
U mnie z sosem pieczarkowym ,ziemniakami i warzywami 😋



Składniki:

  • kilka sztuk białych, cienkich kiełbasek
  • kilka liści sałaty (ew. kapusty pekińskiej)
  • tyle samo ile kiełbasek - plastrów topionego, żółtego sera
  • mięso mielone (u mnie łopatka - ilość dowolna)
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • sól
  • pieprz
  • majeranek
  • 2-3 łyżki bułki tartej
  • olej


Wykonanie:


Zmielone mięso połączyć w misce z jajkiem, bułką tartą, zrobno pokrojoną cebulą, solą, pieprzem i majerankiem. Dokładnie wyrobić. Każdą  białą kiełbaskę zawinąć w liść sałaty, a następnie w plasterer topionego sera. Całość obłożyć mięsem mielonym, tworząc zgrabną roladkę. 
Na patelni rozgrzać olej. Na oleju obsmażyć w każdej strony roladki na lekko brązowy kolor. Nastepnie przełożyć je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180s na około 15 minut, aby dopiekły sie w środku. Równie dobrze, możemy podlać je bulionem i dusić na małym ogniu.
Podawać z ziemniakami , buraczkami lub ulubioną surówką 😍




13 komentarzy:

  1. no, i ten tytuł Helenko mnie zachęcił do zajrzenia do Ciebie...bardzo smacznie to wygląda, a biała kiełbaska pewnie jeszcze dodaje smaku kotletom- pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Danusiu, biała kiełbasa ma fajny aromat,co dodatkowo podkreśla smak mielonych :-)) pozdrowionka!

      Usuń
  2. Genialne, muszę koniecznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. czy kiełbasa powinna być sparzona czy surowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje kiełbaski były sparzone, ale równie dobrze mogą być surowe. Spokojnie przesmażą się podczas całej obróbki mięsa.

      Usuń
  4. Oj podobają mi się, musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm a Ja mam takie ostre kielbaski pepperoni, sprobuje z nimi, juz czuje ze bedzie pyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie pyszne! Zobaczysz ... i koniecznie ... daj znać ;-)))

      Usuń
  6. a przepis na ten sosik grzybowy można prosić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma maśle klarowanym podsmażam pokrojoną cebulę, po chwili dodaję zmiażdżony ząbek czosnku. Chwilę smażę, a następnie dorzucam pokrojone pieczarki. Mieszam doprawiam solą i pieprzem i duszę całość około 15 minut. Na koniec wlewam sporo śmietany 18% i całość posypuję koperkiem. Ponieważ grzybów mam zazwyczaj dużo i sporo cebuli, sosu nie muszę już zaciągać mąką. Pozdrawiam :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF