Szukaj na blogu

środa, 16 kwietnia 2014

BABKA CYTRYNOWO-TRUSKAWKOWA

Szybka, prosta i bardzo smaczna :) Przygotowanie jej zajęło mi dosłownie 20 minut!
 Kolejna babkowa odsłona :) 
Tym razem z dodatkiem kisielu oraz jogurtu, co sprawia, że babeczka jest lekka, puszysta, wilgotna i efektowna kolorystycznie ... 
Polecam gorąco!





Składniki:

  • 4 jajka
  • 220g cukru
  • 1 op cukru waniliowego
  • 200g jogurtu greckiego
  • 300 ml oleju
  • 260g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 kisiel truskawkowy (40g) bez cukru
  • 1 kisiel cytrynowy (40g) bez cukru
  • łyżeczka soku z cytryny



Wykonanie: 


Całe jajka ubijamy do białości z cukrem i cukrem waniliowym. Kiedy cukier jest już niewyczuwalny dodajemy stopniowo: jogurt, mąkę z proszkiem do pieczenia oraz olej aż do wyczerpania składników. Całość miksujemy aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Następnie ciasto dzielimy na 2 części: do jednej dodajemy kisiel cytrynowy i sok z cytryny, do drugiej - kisiel truskawkowy. Mieszamy. Formę z kominkiem smarujemy masłem i obsypujemy kaszą manną lub bułką tartą. Do formy wylewamy najpierw cytrynowe ciasto, na wierzch truskawkowe. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170st na ok 45 min (ponieważ każdy piekarnik piecze inaczej - sprawdzamy po tym czasie, czy ciasto jest upieczone). Zostawiamy do wystygnięcia w uchylonym piekarniku.
Po wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem albo lukrujemy.





4 komentarze:

  1. Jaka urocza, kolorowa,
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, chętnie zajrzę czego konkurs dotyczy :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Wlasnie pieke teraz te babke mam nadzieje ze wyjdzie :) bo zmodyfikowalam przepis - nie czekajac na odpwiedz (bo czasu nie bylo) zdałam się na logige i tu moje pytanie - czy oleju w przepisie nie powinno byc 300ml zamiast 30 ml? Aaaaa mam nadziejje ze to bład - bo dałam 300 ml czyli szklanke jak czesto bywa w babkach :) Pozdrawiam Nadia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Nadiu, logika dobrze Ci podpowiedziała i wielkie dzięki za "wyłapanie" błędu. Koniecznie daj znać czy babka wyszła i czy smakowała :) pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF