Szukaj na blogu

poniedziałek, 16 stycznia 2017

BULGUR Z WARZYWAMI, PIECZARKAMI I JAJKIEM SADZONYM


Bardzo lubię kaszę bulgur, i często kombinuję z jej dodatkiem nowe dania. 
Z reguły są one wzbogacone dodatkiem kurczaka, boczku bądź kiełbasy (ze względu na mięsożercę w domu 😉) ... tym razem jednak danie całkowicie bezmięsne, które podałam z sadzonym jajkiem ❤ 
Pychotka!



Składniki: (ilość uzależniona od naszego apetytu)

  • kasza bulgur (u mnie średnia)
  • cebula
  • czosnek
  • pieczarki (u mnie brązowe)
  • brukselka
  • groszek konserwowy
  • sól
  • pieprz
  • olej

dodatkowo:

  • jajka sadzone



Wykonanie: 



Kaszę gotujemy wg zasady: 1 szklankę kaszy zalewamy 1.5 szkl. wrzątku. Gotujemy 3-5 minut bez przykrycia. Następnie przykrywamy, odstawiamy na 20 minut. W tym czasie kasza powinna   wchłonąć cały płyn i być sypka.

W czasie gdy kasza "będzie dochodzić" przygotowujemy warzywa.  Brukselkę gotujemy aldente w lekko osolonej wodzie. Na oleju podsmażamy posiekaną cebulę, dodajemy czosnek, pieczarki, solimy, pieprzymy i smażymy całość ok. 10 minut. Następnie przekładamy na patelnię ugotowaną kaszę,  brukselkę i odcedzoną małą puszkę groszku. Smażymy chwilę całość, doprawiamy do smaku. 
Do kaszy z warzywami zrobiłąm jajko sadzone i bardzo fajnie komponowały się smaki - polecam.



2 komentarze:

  1. Witaj Helenko! :) Zostawiłaś mi wczoraj cudny komentarz na blogu oraz, chyba niechcący, link do siebie :) No to zerknęłam... i już wiem, że nie po raz ostatni, bo tyle tu kulinarnych inspiracji... :)) Też uwielbiam kaszę bulgur. Twój sposób z jajkiem na pewno niedługo wypróbuję. Iwona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Iwonko, że mnie odwiedziłaś :-)) Moje przepisy są w większości proste i tradycyjne, tym bardziej będzie mi miło, jeśli będą dla Ciebie kiedykolwiek inspiracją :-)) Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF