Szukaj na blogu

wtorek, 2 marca 2021

PUSZYSTY SERNIK Z DODATKIEM MLEKA SKONDENSOWANEGO.PYSZNY

Sernik o delikatnej, wręcz piankowej strukturze. Niezbyt słodki, co wg mnie jest jego dodatkową zaletą. Pyszny, kremowy delikatny i ... prosty do zrobienia 😉 Pięknie wyrasta i zawsze się udaje. Polecam!




Składniki: (na tortownicę o średnicy 25 cm)
  • 1kg mielonego twarogu
  • 5 jajek
  • puszka mleka skondensowanego 530g (słodzonego)
  • 2 budynie śmietankowe bez cukru (mogą być także waniliowe lub bananowe)
  • skórka otarta z 1 sparzonej cytryny lub aromat cytrynowy

Wykonanie:


Białka ubić na sztywno. Do żółtek dodać budynie, mleko skondensowane oraz twaróg. Wszystko krótko zmiksować na wolnych obrotach tylko do połączenia się składników. Na koniec do masy serowej dodać ubite białka, skórkę cytrynową  i wszystko razem wymieszać delikatnie łyżką. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia i wylać masę serową. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez 30 minut, a następnie zmniejszyć temperaturę do 150 stopni i piec jeszcze 40 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i pozostawić sernik do całkowitego wystudzenia. Przed podaniem posypać cukrem pudrem lub polać polewą.






28 komentarzy:

  1. Ooooo Raju! ale serniczek, zapisałam. Wygląda pięknie, pogratulować. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie :) Jeszcze nigdy nie piekłam sernika z dodatkiem mleka skondensowanego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda idealnie. Nie zdarzyło mi się jeszcze używać takiego mleka

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki najlepiej użyć ser? 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam mielonego z wiaderka, lub półtłustego mielonego w kostkach 250g. Ważne, aby ten w wiaderkach był dobrej jakości i nie zawierał cukru, skrobi ziemniaczanej, zagęstników i innych podobnych dodatków.

      Usuń
  5. Czy mogą być budynie z cukrem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście mogą być. Sernik będzie odrobinę bardziej słodki.

      Usuń
  6. A do masy serowej nie dodaje się cukru?przecież w mleku skondensowanym jest niewiele cukru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do masy nie dodaje się cukru. Mleko skondensowane słodzone jest bardzo słodkie, i ilość cukru w nim zawarta wg mnie zdecydowanie starcza. Jeśli lubisz mocno słodkie ciasta oczywiście możesz dodać 1-2 łyżki cukru. Ale to już na własną odpowiedzialność 😉

      Usuń
  7. Dlaczego zaczynać od ubijania białek .Czy one nie podejdą woda.Zwykle ubijanie piany jest na końcu .Poza tym sernik lubi znacznie wyższa temperatur

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby białka podeszły nam wodą, muszą stać dość długo. Nic im się nie stanie przez 8 czy 10 minut od momentu ubicia. Serniki pieczemy w bardzo różnej temperaturze, proponuję poczytać 😉 Optymalny przedział temperatury, w jakiej należy piec sernik to 150-180°C. Im niższa temperatura, tym sernik będzie wolniej rósł, a tym samym podczas studzenia nie opadnie zbyt gwałtownie.

      Usuń
  8. Kupiłam mleko w puszce i okazało sie,że jest niesłodzone. Czy ono się nadaje i ewentualnie ile cukru wsypac?....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nigdy nie robiłam z mlekiem niesłodzonym, więc nie mogę gwarantować, że sernik wyjdzie. Mleko niesłodzone ma inną konsystencję. Poszperaj w necie, może znajdziesz odpowiedź 😉

      Usuń
  9. Czy można dodać rodzynki, wcześniej namoczone w gorącej wodzie i osuszone? Czy nie za bardzo?

    OdpowiedzUsuń
  10. A czy sernik bardzo rośnie w piekarniku, nie wyleje się w standardowej okrągłej formie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie już za późno na odpowiedź ... 🙄 Sernik piekę w tortownicy o średnicy 25 cm, nie wiem jaką standardową formę masz na myśli? Sernik jest bardzo wysoki, wypełnia całkowice tortownicę, ale nie wylał się nigdy.

      Usuń
  11. Upiekłam, ale nie jestem w 100% zadowolona z efektu. Sernik w piecu bardzo mocno wyrósł; wg mnie za bardzo. Wydaje mi się, że to efekt dodania ubitych białek a nie całych jajek. Kiedyś pewnie spróbuję upiec go z całymi jajkami. Ale to kiedyś. 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że nie jesteś zadowolona do końca z efektu. Zwłaszcza, że to jeden z moich faworytów 😍 i wizualnie, i smakowo 😉

      Usuń
  12. Serniczek idealny przepyszny dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepyszny robiłam już kilka razy

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekłam ten sernik wiele razy. Jest bardzo dobry, delikatny, puszysty. Gościom zawsze smakuje 😋. Polecam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF