Szukaj na blogu

piątek, 21 sierpnia 2020

KLOPSIKI MIELONE W SOSIE KOPERKOWO-WARZYWNYM

Kotlety mielone to moja słabość 💓 
Uwielbiam pod każdą postacią. Jednak niekoniecznie muszą być smażone.
Bardzo lubię też te gotowane. 
Ostatnio zrobiłam je w pysznym, koperkowym sosie z warzywami.
Warzywa nadały potrawie niesamowity aromat, i bardzo wzbogaciły smak sosu. 
Wyszedł obiad pierwsza klasa 😍



Składniki:
  • mięso mielone, ja użyłam ok 1kg łopatki
  • cebula
  • 2 jajka
  • 1 namoczona w wodzie lub mleku kajzerka
  • majeranek
  • sól, pieprz do smaku
Na sos:
  • bulion drobiowy (jeśli nie mamy - woda)
  • liść laurowy
  • 2  marchewki
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • 1 łodyga selera naciowego
  • śmietana 18% - ilość wg upodobania
  • 1 łyżka mąki rozrobiona w odrobinie zimnej wody
  • koperek
  • czasem dodaję także małą, 200 g puszkę groszku konserwowego


Wykonanie:


Do zmielonego mięso dodajemy odciśniętą kajzerkę, jajka, przyprawy oraz pokrojoną drobniutko cebulę. Wyrabiamy dłońmi całość na gładką masę minimum 5 minut. W garnku zagotowujemy bulion drobiowy, dodajemy liść laurowy, marchewkę, pietruszkę, seler i seler naciowy. Formujemy zwilżonymi dłońmi nieduże klopsiki i wrzucamy na wrzący wywar. Gotujemy ok 20-25 minut. Następnie warzywa wyjmujemy, kroimy w kostkę, wrzucamy ponownie do sosu. Sos zagęszczamy mąką i  śmietaną 18%. Na zakończenie dorzucamy sporą ilość świeżo posiekanego koperku...





                                                

3 komentarze:

  1. jak patrze na to wszystko co robisz to jestem wiecznie głodna.Wszystko tak pysznie i smacznie wygląda :-)
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Wow poważnie? :-) A ja widzisz uwielbiam pod każdą postacią ;-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF