Szukaj na blogu

czwartek, 13 sierpnia 2015

BEZGLUTENOWY CHLEB Z SAMYCH ZIAREN

Jeśli lubicie puchate bułeczki i białe mięciutkie pieczywo ten chleb zdecydowanie nie przypadnie Wam do gustu. 
Jest raczej zbity i dość twardy. I to może taki mały minus. Maleńki. 
Posiada jednak baaardzo dużo plusów: jest bezglutenowy, nie zawiera mąki, nie ma w nim również drożdży, zakwasu, proszku do pieczenia ani żadnych polepszaczy. Robi się go bardzo prosto, a składniki możemy dowolnie modyfikować wg własnego smaku. A smak?  
Po pierwszym kęsie miałam mieszane uczucie ... ale już po chwili, kiedy poczułam cudny smak ziaren wiedziałam, że w ten rodzaj chlebka trzeba się po prostu wsmakować :)) bo chleb jest pyszny. 
Szczególnie przypadł mi do gustu posmarowany twarożkiem.



Składniki:
  • 125 g ziaren słonecznika 
  • 125 g siemienia lnianego
  • 125 g sezamu
  • 125 g pestek dyni
  • 2-3 łyżeczki czarnuszki
  • 4  całe jaja
  • 50 ml oliwy z oliwek
  • 1 łyżeczka  miodu
  • 1 płaska łyżeczki soli


 Wykonanie:  


Wymieszać wszystkie składniki w misce i pozostawić na około pół godziny do nasiąknięcia ziaren. Foremkę keksową wysmarować masłem i obsypać bułką tartą(bezglutenową) lub mąką kukurydzianą. Masę chlebową włożyć do foremki, wyrównać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 st i piec około 50 minut. 





15 komentarzy:

  1. Jaki fajny chlebek. upieke jak tylko te upaly sie skoncza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też się w nim rozsmakowałam ... :))

      Usuń
  2. już jedna kromka takiego chleba potrafi nasycić i dostarczyć wielu składników odżywczych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Magda :)) Jest sycący, więc łatwo zaspokoić głód już 1 kromką :))

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Smak ma specyficzny, lekko chrupiący, ale jak dla mnie - strzał w 10-tkę :))

      Usuń
  4. No niestety odzywczy to on nie jest...ziaren nie można poddawać obróbce cieplnej bo kwasy tłuszczowe sie utleniają :/ ale napewno dobry :) magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja nie pisałam, że jest odżywczy :)) Jest bezglutenowy, co dla wielu osób jest ważną informacją i smaczny :)) No i z czystym sumieniem mogę napisać, że nie jest mniej zdrowy niż ten z białej mąki, i to jego sukces :) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Ten chlebek,jest bardzo dobry!!!Polecam!Ewa

    OdpowiedzUsuń
  6. jakiej długości foremka do tego chlebka?

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można pominąć czarnuszkę? Albo czymś zastąpić innym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można pominąć :) Nie jest ona podstawowym składnikiem, podwyższa tylko walory smakowe :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF