Szukaj na blogu

środa, 9 kwietnia 2014

POŻYWNA KOPERKOWA Z PULPETAMI

Do zrobienia delikatnej koperkowej z pysznymi pulpecikami potrzebujesz zaledwie 30 minut! Ponieważ zupka jest delikatniusia w smaku i samą raczej moja płeć męska by się nie najadła, ugotowałam ją na mięsnych pulpetach.
Zdecydowanie bardziej wolę gotowane w zupie pulpety niż sztukę mięsa, dlatego często oprócz warzyw, bazę do zup stanowią u mnie  właśnie pulpety i bulion na nich ugotowany. 
Taka zupka jest i zdrowa i pożywna :) no i oczywiście ... baaardzo smaczna ;-) Zastępuję u nas zarówno I jak i II danie.




Składniki:
  • 3 marchewki,
  • kawałek selera,
  • 1/2 pora,
  • 1 pietruszka
  • 3 ziemniaki
  • 3 łyżki posiekanego koperku
  • 500 g  mięsa mielonego dowolnego (u mnie z indyka)
  • 1-2 łyżki kaszy manny
  • 1 jajko,
  • 2 liście laurowe,
  • 4 ziarenka ziela angielskiego,
  • 2 łyżki śmietany 18%,
  • sól,
  • pieprz
Wykonanie: 


Warzywa myjemy, obieramy i wraz z liśćmi laurowymi i zielem angielskim wkładamy do garnka i zalewamy wodą. Gotujemy do momentu, gdy wszystkie warzywa będą miękkie.
Mięso mielone przekładamy do miski. Wbijamy jajko, dodajemy kaszę manną, sól i pieprz i majeranek. Całość dokładnie wyrabiamy. Jeśli ciasto będzie dość sztywne dodajemy do masy 2 łyżki wody. Z wyrobionej masy mięsnej wilgotnymi dłońmi formuj niewielkie klopsiki.
Gdy warzywa będą miękkie wyjmujemy je na talerz a na wrzątek wrzucamy uformowane pulpety oraz pokrojone z kostkę ziemniaki. Całość gotujemy ok 15 minut. Marchewkę i pietruszkę ugotowaną wcześniej kroimy w kostkę i wrzucamy z powrotem do zupy. Na koniec zupę zaciągamy zahartowaną śmietaną (do pojemnika ze śmietaną wlewamy 2 łyżki gorącej zupy, mieszamy i  przelewamy do zupy) i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Wrzucamy posiekany koperek.



11 komentarzy:

  1. Ojeju ale bym zjadła takiej koperkowej, wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Helenko. Uwielbiam zupy z klopsikami i często gotuję jak nie mam czasu. To takie fajne danie- dwa w jednym. Wygląda bardzo zachęcająco. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie Danusiu :) takie zupki to 2 w 1 :) mój mąż się śmiał: mam jeść łyżką czy widelcem :)) pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  3. Koperkową w każdej postaci, z pulpetami też... uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. super zupka szybka i łatwa do wykonania moja ulubiona dziękuje za przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF