Szukaj na blogu

poniedziałek, 3 marca 2014

PUSZYSTA BABKA ZE ŚMIETANĄ

 Pyszna, lekka i wilgotna babka znaleziona na blogu TUTAJ zachwyciła mnie od pierwszego wrażenia. 
Już za pierwszym podejściem do przepisu - sukces. 
Babka wyszła dokładnie tak jak w oryginale i porwała mnie swoim smakiem ... Na pewno nie raz do niej wrócę :)


Na zdjęciach oczywiście bez "glancu" i wszelkich posypek, bo takie babki lubię najbardziej :)

Składniki:
  • 5 jaj
  • 250 ml śmietany kremówki 30%
  • 1 szklanka cukru
  • 3 budynie waniliowe lub śmietankowe bez cukru ( 40 gramowe)
  • 1 szklanka mąki
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie:
 
Żółtka ucieramy z cukrem do puszystkości.Do masy jajecznej  wlewamy śmietankę i  stopniowo dodajemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia oraz budynie (proszek budyniowy). Całość ucieramy do momentu dokładnego połączenia się składników. Białka ubijamy na sztywno,delikatnie dodajemy je do masy, całość mieszamy łyżką.

Masę wylewamy do natłuszczonej i wysypanej kaszą manną formy babkowej. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 50 minut.




18 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna babka, zjadłabym taką. Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. była bardzo smaczna, zachęcam do wypróbowania przepisu :) pozdrawiam i dzięki za zaproszenie ;-)

      Usuń
  2. Potwierdzam babeczka super!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się Siostrzyczko, że Ci smakowała ;-)

      Usuń
  3. Czy można ją zamrozić na święta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mroziłam nigdy, ale wydaje mi się, że nie powinno być żadnego problemu z zamrożeniem :)

      Usuń
  4. Babka wyszła jak na zdjęciu:) jeszcze nie wiem jak smakuje, ale wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka wyszła jak na zdjęciu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Babkę zrobiłam i zjadłam a komentarza nie wpisałam. Heleno, baaaaaaaaaaaardzo Ci dziękuję za przepis bo babka jest wyśmienita po prostu. Od teraz to będzie moja ulubiona babka. Na drugi dzień tak samo pyszna jak świeża. Ja dodałam do swojej kropelki czekoladowe i fajnie podbijają jej smak, tylko wiekszość opadła na dół babki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Krysiu, że babka wyszła, i że smakowała :)) Czekoladowe kropeczki na pewno ją wzbogaciły smakowo i wizualnie :))

      Usuń
  7. Witam Pani Helenko upiekłam babkę i mi nie wyszła w piekarniku pięknie wyrosła po upieczeniu od razu ją nie wyciągałam tylko chwilę pozostawiłam w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach piekarnika jak wyjęłam ją to od razu opadła i po przekrojeniu zakalec nie wiem co zrobiłam nie tak.Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Kasiu. Nie mam pojęcia, co było nie tak, że babka nie wyszła :( Wszyscy znajomi, którzy korzystali z przepisu, byli nim zachwyceni, i nie mieli z nią problemów. Ale czasem bywa tak z ciastami ucieranymi, że lubią płatać nam figle ... A wszystkie składniki miały temp. pokojową?

      Usuń
  8. No nie kremówka była z lodówki i może to zaważyło że nie wyszła ale nie poddam się i upiekę jeszcze raz.Pozdrawiam Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak poszło za drugim razem :)) pozdrawiam :-)

      Usuń
  9. Helenko,baba w piekarniku.Udalo mi sie kupic identyczna forme i mysle,ze bedzie ladnie wygladala.dzisiaj 24 C,przysylam troche ciepelka.Pozdrawiam.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  10. Baba,pyszna!!Pieknie wyrosla,wilgotna i slodzutka.Uwielbiamy ucierane ciasta.Ewa

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam pytanie czy babkę można upiec w formie podłużnej?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF