Szukaj na blogu

środa, 8 stycznia 2014

SAMO ZDROWIE CZYLI GULASZ Z ŻOŁĄDKÓW W SOSIE PIECZARKOWO-POMIDOROWYM

Mimo, że w Europie podroby wciąż robią furorę, przez nas bardzo często są wciąż niedoceniane z niewiadomych przyczyn. Może wynika to z naszych uprzedzeń i niewiedzy? 
A szkoda, bo podroby mają wiele zalet. 
Nie tylko niską cenę. Są też bogatym źródłem witamin  i składników mineralnych - szczególnie cynku i żelaza. Dostarczają nam także wartościowego białka. A przyrządzone w odpowiedni sposób są naprawdę smaczne! Dziś podaję przepis na gęsty gulasz z żołądków.
 Pycholec!


Składniki:
  • 1kg żołądków drobiowych
  • 2 marchewki
  • 1 por
  • 1 pietruszka
  • puszka pomidorów w sosie własnym
  • 2 cebule
  • 200g pieczarek
  • olej
  • łyżka mąki
  • pieprz
  • sól
  • bazylia
  • koperek
  • bulion warzywny
Wykonanie:

Żołądki dokładnie czyścimy i myjemy pod bieżącą wodą. Warzywa obieramy, gotować razem z żołądkami w lekko osolonej wodzie ok 2 h.  Sprawdzamy po tym czasie czy są miękkie. Po ugotowaniu odcedzamy i kroimy w paseczki. Cebulę siekamy. Smażymy na oleju.Kiedy się zezłoci dodajemy nasze pokrojone żołądki, pokrojone w paski pieczarki i pomidory z puszki. Dusimy całość ok 20 minut. Następnie  dolewamy, ok 2 szklanek bulionu. Zagotowujemy. Zaciągamy powstały sos  łyżką mąki rozrobionej w zimnej wodzie. Doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną bazylii  do smaku. Posypujemy koperkiem.  

5 komentarzy:

  1. Helenko, bardzo smakowicie ten gulasz wygląda. Ja bardzo rzadko robię potrawy z podrobów. Jakoś tak zawsze omijam je z daleka, bo w komunie się trochę przejadłam, a i przepisy były fatalne.. Muszę troszkę to zmienić i zrobię Twój gulasz, bardzo mi się spodobała Twoja potrawa i do tego kasza- super. Dziekuję.
    Pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam Danusiu, że ja taka aż przejedzona podrobami nie jestem, więc serwuję od czasu do czasu żołądki albo wątróbkę :) No bo w końcu, CO TU JUŻ WYMYŚLAĆ NA TE OBIADY??? prawda? pozdrawiam równie cieplutko :)

      Usuń
  2. Uwielbiam żołądki ostatnio robiłam w niedzielę.
    Są pyszne ja również serwuję żołądki i wątróbkę.
    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny :-) zajrzę na pewno :-)

      Usuń
  3. Przepis absolutnie rewelacyjny, przekonał mojego męża do podrobów :) Ja daję sporo bazylii i cały pęczek koperku, ale my lubimy mocno przyprawione :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF