Szukaj na blogu

poniedziałek, 30 września 2013

UCIERANE CIASTO Z BORÓWKAMI

Nie wiem skąd to skojarzenie, ale ciasto ucierane zawsze kojarzy mi się z jesienią ... może dlatego, że moja mama często je piecze z sezonowymi owocami, a tych - wiadomo - jesienią jest najwięcej. 
Właściwie to wystarczy mieć jeden "żelazny" przepis na takie ciasto, i modyfikować je tylko owocami. 
U mnie dziś z borówkami i morelami, a przepis na ciasto pochodzi z bloga Danusi TUTAJ, na którym znalazłam wiele fajnych, prostych przepisów bliskim memu sercu ...takich, które piekło się kiedyś w moim rodzinnym domu :)




Składniki:

  • 2 czubate szklanki mąki
  • 1 szkl. cukru
  • 1k.masła (ja dałam Kasię)
  • 1 cukier waniliowy
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 jaj
  • 7 łyżek kwaśnej śmietany
  • dowolne owoce: ja miałam 200g borówek i 250g moreli


Wykonanie:


Tłuszcz, jajka, śmietanę wyjąć wcześniej z lodówki, ale wszystkie produkty miały pokojową temperaturę. Masło (margarynę) rozkręcamy z cukrem i  cukrem waniliowym, dodając kolejno po 1 żółtku. Przesianą mąkę dodajemy partiami do ubijanej masy wraz z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodajemy kwaśną śmietanę i ubijamy aż do połączenia się składników. Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy do masy, nie ubijamy już mikserem tylko mieszamy całość delikatnie łyżką, aż białka połączą się z resztą składników.
Wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównujemy i posypujemy owocami, które wcześniej należy obtoczyć w bułce tartej. Pieczemy w temp 180st - ok 45minut. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem lub lukrujemy wg upodobań.




4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. dziękuję za odwiedziny, zapraszam ponownie :-)

      Usuń
  2. Pięknie to ciasto wygląda i pewnie też super smakuje.
    Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czasami smak tkwi w ... prostocie :) było faktycznie bardzo smaczne. Zapraszam ponownie :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF