Szukaj na blogu

poniedziałek, 2 września 2013

KRUCHE CIASTO Z JEŻYNAMI I BUDYNIOWĄ PIANKĄ

Zainspirowana przepisem, który znalazłam na blogu TUTAJ i zaopatrzona w 2 kg jeżyn postanowiłam upiec ciasto z jeżynami. Przepis wydał mi się fajny, kruchy spód, białkowo-budyniowa masa + aromatyczne jeżyny to bardzo smaczne zestawienie. Jednak jak dla mnie warstwa budyniowej pianki była za słodka, mimo dodatku kwaskowych owoców. 
Następnym razem zamiast szklanki cukru, użyję max 3/4 szklanki. Ale jeśli ktoś jest łasuchem i lubi słodkie ciasta - polecam wypróbować oryginalny przepis, bez modyfikowania ilości. 
Ciasto wyszło bardzo smaczne, spróbuje zrobić je także z innymi owocami. Fajnie komponowałyby się maliny, albo morele... 
Polecam!



Składniki na ciasto:(na tortownicę o średnicy 24 cm)
  • - 2,5 szklanki mąki pszennej
  • - 250 g Kasi
  • - 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • - 3 łyżki cukru pudru
  • - 5 żółtek
Składniki na ciasto szybko zagnieść, podzielić na 2 części - około 60% i 40%, zawinąć w folię i schować do zamrażalnika.
Foremkę wyłożyć papierem do pieczenia, zetrzeć na spód większą część ciasta, lekko przyklepać i wyrównać. Podpiec na złoty kolor w 190 st. C około 20 minut. Wystudzić.

Składniki na budyniową piankę:
  • - 5 białek
  • - 1 szklanka cukru (dużo - następnym razem użyję 3/4 szkl.)
  • - 1 opakowanie cukru waniliowego
  • - 2 opakowania budyniu  śmietankowego bez cukru
  • - 1/2 szklanki oleju

Dodatkowo:
- 500 g owoców: u mnie jeżyny



Wykonanie:

Białka ubić na sztywno, następnie dosypywać po łyżce cukier i cukier waniliowy, cały czas ubijając na najwyższych obrotach. Wsypywać proszek budyniowy, cały czas miksując, by dobrze się rozpuścił. Strużką wlewać olej, miksując do połączenia.
Na podpieczony, zimny spód ciasta wyłożyć ubitą pianę. Wyrównać i posypać owocami. Na wierzch zetrzeć resztę zamrożonego ciasta.
Piec około 30 - 40 minut w 190 st. C. 




12 komentarzy:

  1. Przed chwilą wyjęłam z piekarnika ;) Pyszota;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakuje ... pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Ciasto jest super! Robiłam je już w wersjach z: rabarbarem, brzoskwiniami, wiśniami i porzeczkami (czarne + czerwone). Znika bardzo szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez jeszcze spróbuję z innymi owocami :) pozdrawiam.

      Usuń
  3. wlaśnie spróbowałam, dobre i faktycznie słodkie a dodałam 3/4 cukru. Jedyne co mnie zastanowiło, to po co olej do masy?? Ja go nie dodałam i wyszło ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. piekłam po raz pierwszy, więc zrobiłam dokładnie tak jak wskazywał przepis, następnym razem będzie mniej cukru i bez oleju - dzięki za podpowiedź :)

      Usuń
  4. wspanialy i szybki zrobilam z jezynami dziekuje bardzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę :) Cieszę się, że przepis się przydał :))

      Usuń
  5. Zrobilam raz to ciasto i jutro rano znöw ide na jezyny bo tu w Niemczech jest ich möstwo a nikt nie zrywa.CIASTO WSPANIALE !!! Domownicy zachwyceni-super zgrane kwaskowate jezyny ze slodycza pianki I kruchoscia ciasta.I co dziwne-nie przeszkadzaja jezynowe ziarenka !

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto rewelacja! Kruchość ciasta, masa budyiowa plus owoce - niebo w gębie. Zostało moim popisowym ciastem. Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto super!Jutro piekę po raz drugi!!!Wszystkim bardzo smakowało!!Dziękuje za wspaniały i łatwy przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakowało i dziękuję za skorzystanie z przepisu :)) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF