Szukaj na blogu

sobota, 21 września 2013

DOMOWE BURGERY Z MIELONEJ MORTADELI

Z wielu produktów robiłam już kotlety mielone: z jajek, ryb, warzyw ale mielona mortadela to mój debiut - przypadkowy ale bardzo trafny 😊
Miał być szybki obiad czyli mortadela panierowana w bułce. I tak pomyślałam, że ciekawe co by wyszło, gdybym ją zmieliła, przyprawiła i usmażyła z niej płaskie burgery. Nic tylko trzeba było sprawdzić pomysł na żywo 😉
I tym sposobem powstały bardzo smaczne kotleciki, które super smakują włożone pomiędzy razową bułę, z dodatkiem surówki, sałaty czy ogórka, albo jako dodatek do ziemniaków, mizerii - jako danie obiadowe. Pomysł sprawdzony, trafiony, więc publikuje i polecam!

PS. Ponieważ dodałam trochę za dużo soli do mojej kiełbasianej masy, a nie lubię słonawych rzeczy, szybko ugotowałam 4 jajka, starłam na drobnych oczkach i wymieszałam razem z masą. 
W ten sposób lekko słonawy smak masy został zneutralizowany, a burgery ... jeszcze zyskały na smaku ❤




Składniki:
  • mortadela (u mnie 1szt ok 400g )
  • 2 jajka
  • 1 cebula
  • namoczona kajzerka
  • pieprz
  • sól (ostrożnie bo mortadela bywa słonawa)
  • 4 ugotowane na twardo jajka
  • koperek
  • słodka papryka
  • olej do smażenia

Wykonanie:

Mortadelę kroimy na kawałki, cebulę również, namoczoną kajzerkę odciskamy. Wszystko mielimy przez maszynkę, dodajemy jajka (surowe) przyprawy, dokładnie wszystko mieszamy. Ugotowane jajka ścieramy na drobnych oczkach albo również mielimy przez maszynkę, dodajemy do masy.Wsypujemy sporą ilość posiekanego koperku. Mieszamy. Mokrymi dłońmi formujemy płaskie kotleciki i smażymy z obu stron  na dość mocno rozgrzanym oleju do zrumienienia.


Wersja "fast food" czyli razowa buła, sałata, ser, pomidor, ogórek konserwowy, a dla szczęściarzy nie liczących kalorii, był jeszcze sos majonezowo-ketchupowy.


Wersja obiadowa z sadzonym jajkiem , ziemniakami, pieczarkowym sosem
 i mizerią :)


2 komentarze:

  1. Witam dziś trafiłam przypadkiem na pani bloga i jest super dania apetyczne i pięknie pokazane,zainspirował mnie ten przepis i na pewno go wypróbuję.Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja równiez przypadkiem tu trafiłam....ciekawe przepisy a ten mam zamiar własnie dzis wypróbowac tylko musze leciec po martadele do biedronki :)
    pozdrawiam. gosia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF