Szukaj na blogu

wtorek, 6 sierpnia 2013

DROŻDŻOWA CHAŁKA

  • Drożdżowa chałka to mój debiut :-) co... zresztą widać na załączonym obrazku. Jej splot pozostaje wiele do życzenia, bo w trakcie "rozrastania się" warkocze mojej chałeczki ... pięknie zlały się w jedną całość 😎
  • Ale za to smak mnie nie rozczarował! Chałka wyszła puszysta, odpowiednio wypieczona i w sam raz słodka. 
  • Nie mogłam oprzeć się pokusie, żeby nie odkroić sobie jeszcze ciepłego kromala... 😋💗




Składniki:

15 g świeżych drożdży
200 ml ciepłego mleka (ew.ciepłej wody)
1/3 szkl szklanki cukru
płaska łyżeczka soli
3  szkl mąki pszennej
1 całe jajko + 1 do posmarowania chałki
50 g roztopionego masła
rodzynki
kilka kropli aromatu cytrynowego






Wykonanie:

Do miski rozkruszamy drożdże, zalewamy ciepłym mlekiem, zostawiamy w ciepłym miejscu (ja wstawiam do piekarnika włączonego na minimum) i czekamy, aż drożdże zaczną rosnąć.
Kiedy będą gotowe, dodajemy przesianą mąkę, cukier oraz sól.
Wyrabiamy porządnie, można ręcznie, ale wygodniej w mikserze - około 15 minut na średnich obrotach.
Wyrabiając dodajemy powoli jajka,roztopione masło i aromat. Dobrze wyrobione ciasto powinno mieć jednolitą, gładką konsystencję.
Następnie  przekładamy ciasto do miski i odstawiamy w ciepłe miejsce, aż ciasto zacznie wyrastać (ja korzystam znowu z nagrzanego na min piekarnika)na około godzinę. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość wyjmujemy z miski, formujemy kształt podłużnej foremki (w takiej najlepiej piec), nacinamy tak, aby powstały 4 paski i zaplatamy. Smarujemy rozkłóconym jajkiem i odstawiamy jeszcze na ok 15 minut w ciepłe miejsce. Po upływie tego czasu wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180st i pieczemy ok 40-45 minut.







2 komentarze:

  1. Wspaniała,w końcu smak najważniejszy,ale jak dla mnie z zewnątrz też wygląda super ,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za komentarz i miłe słowa :-)masz rację ... podobno... najważniejsze jest niewidoczne dla oczu ;-) pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF