Szukaj na blogu

poniedziałek, 22 lipca 2013

SURÓWKA Z PEKINKI,JAJEK,POMIDORA

Kolorowa, szybka i lekka surówka z kapusty pekińskiej + to co mamy pod ręką :) 
Takie letnie suróweczki są pod tym względem dobre, że nie trzeba trzymać się ściśle przepisu. Dorzucamy co mamy i co lubimy. 
Surówka może być uzupełnieniem mięsnego obiadu, dodatkiem do grilla, albo najzwyczajniej naszą kolacją :)



Ja zrobiłam z:

  • kapusty pekińskiej
  • jajek
  • świeżego ogórka
  • pomidora
  • cebulki dymki
  • szczypiorku
  • jogurt grecki + łyżka majonezu
  • sól, pieprz


Wykonanie:

Kapustę kroimy w paski, jajka gotujemy, studzimy i kroimy na ósemki. Zielony ogórek kroimy w kostkę, przy czym ja zawsze jeśli zamierzam użyć ogórka do jakiejkolwiek sałatki - usuwam z niego środek z pestkami (podobnie jak w pomidorach), odrobinę solę i odstawiam na 1/2h, po czym odlewam powstałą wodę. Sałatka nie podcieka potem sokiem i  wygląda estetyczniej, zwłaszcza jeśli postoi dłużej. Z pomidora usuwamy gniazda nasienne, kroimy w paseczki. Jogurt mieszamy z majonezem, doprawiamy solą i pieprzem. W salaterce układamy warstwowo: kapustę pekińską, odrobinę sosu jogurtowo-majonezowego, jajka, ogórek,pomidor,pokrojony szczypior z dymką, znowu sos i tak aż do wyczerpania składników. Całość posypujemy świeżo zmielonym pieprzem. Smacznego!



2 komentarze:

  1. Lubię takie surówki :) zdrowe i kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Pani Helenko zrobiłam dziś Pani sałatkę jest bardzo smaczna mam zamiar zrobić też inne bo również smakowicie wyglądają.Pozdrawiam Kasia.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF