Szukaj na blogu

czwartek, 11 lipca 2013

PTASIE MLECZKO

Kolejny pomysł na deser na zimno :) jest dość słodki,ze względu na użycie słodzonego mleka skondensowanego, więc zadowoli na pewno wszystkich łasuchów :) Deser jest szybki do zrobienia, bardzo łatwy i efektowny.


Składniki:
  • • 4 galaretki o różnych smakach
  • • 533 g mleka skondensowanego słodzonego (puszka)
  • • 25 g żelatyny (5 łyżeczek)
Wykonanie:

Galaretki przygotować w połowie przewidzianej na opakowaniu wody. Odstawić do  stężenia. Następnie pokroić w dowolne kwadraty. Przełożyć do dużej miski i dokładnie wymieszać (aby pomieszały się kolory).
Żelatynę zalać  100 ml wody. Poczekać chwilę aż napęcznieje. Następnie postawić miseczkę z żelatyną w garnuszku z wrzątkiem i mieszając podgrzewać do momentu uzyskania płynu. Tak przygotowaną żelatynę przelać do 140 ml wody i dokładnie wymieszać.
Mleko skondensowane przelać z puszki do naczynia i rozmieszać z rozcieńczoną żelatyną. 
Pokrojone w kwadraty galaretki  przełożyć do  forma podłużnej, wyłożonej folią aluminiową. Szybko zalać mlekiem skondensowanym, gdyż szybko masa robi się sztywna (pod wpływem żelatyny). Schłodzić w lodówce kilka godzin.







11 komentarzy:

  1. Witam mam pytanie, czy tą rozpuszczoną już galaretkę potem przelać do 140ml wody ale to ma być gorąca woda? Przepraszam za pytanie ale dopiero się uczę i nic nigdy na żelatynie nie robiłąm. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. letnia - przegotowana. Kto pyta nie błądzi :-) Dziękuję za odwiedzinki i zapraszam ponownie :D pozdrawiam

      Usuń
  2. Łał wygląda cudnie i jakie łatwe do zrobienia :) W niedzielę będzie pyszny deserek :) Mam tylko małe pytanko. Czy zamiast foli można foremkę wysmarować masłem? I jakie wymiary powinna mieć foremka? Z góry dziękuję za odpowiedzi i cieplutko pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie ... łatwe, nie wymaga pieczenia i super umiejętności :) co do wysmarowania masłem to - spróbuj, na pewno łatwiej wyjdzie z foremki niż bez posmarowania jej czymkolwiek. Moja miała wymiary: 25x12, ale równie dobrze możesz zrobić w okrągłej tortownicy albo jako deserki w pojedyńczych szklaneczkach :) pozdrawiam

      Usuń
  3. Dziękuję za odpowiedzi na pytanka :) W niedzielę dam odpowiedz jak mi wyszło :) Życzę miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, ale jestem pewna, że wyjdzie pyszne :) również życzę miłego weekendu!

      Usuń
  4. Pani Helenko. Powiem tak. Wyszło ciut jak dla mnie za słodkie. Ale jednym słowem PYCHOTKA :) Polecam innym :) Szybkie i łatwe do zrobienia. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pani Helenko. Deserek jak dla mnie ciut za słodki ale jednym słowem PYCHOTKA :) Zjedzony został raz dwa :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak faktycznie, ten deser jest dla prawdziwych łasuchów :)) ponieważ jest bardzo słodki. Ale z małą czarną współgra super ;-) Pozdrawiam i zapraszam ponownie :-)

      Usuń
  6. Ja ten deser robię ze śmietany, więc mogę sama dozować cukier, a ostatnio zrobiłam z jogurtów greckich i na niczym nie straciło. Ważnym dla mnie dodatkiem jest też cukier waniliowy. Uwielbiam latem ten deser :) Także polecam.
    A przy okazji chciałam powiedzieć, że przypadkiem znalazłam Twoją stronę i już kilka dni na niej wiszę, bo co przepis to ciekawszy :) Poszaleję trochę w kuchni ;)
    Pozdrawiam :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF