Szukaj na blogu

niedziela, 16 czerwca 2013

ZUPA Z MŁODEJ BIAŁEJ KAPUSTY

Zawsze na przełomie letnich miesięcy dopada nas kapuściane szaleństwo😍
 Bo kapusta już później nie smakuje tak, jak właśnie o tej porze roku...
 dlatego w każdym domu serwowana jest na tyle sposobów - na ile tylko się da😉
U mnie dziś w formie zupki, z dużą ilością warzyw i obowiązkowo zielonego, młodego koperku...
 Pyyycha było 😎 !



Składniki:
  • 1 główka młodej kapusty (ok.1 kg)
  • 3-4 ziemniaki 
  • 2 marchewki 
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula 
  • 20 dag boczku wędzoneg0
  • pęczek koperku
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • bulion (ja miałam drobiowy ugotowany z 3 nóg kurczaka)
  • sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

Kapustę szatkujemy. Ziemniaki kroimy w kostkę, marchew i pietruszkę w słupki. W garnku zagotowujemy bulion - ja miałam drobiowy ugotowany na udkach drobiowych. Wkładamy do niego poszatkowaną kapustę, pokrojoną marchewkę i pietruszkę, liść laurowy, ziele angielskie. Gotujemy ok 20 minut, po czym dodajemy ziemniaki. Na patelni przesmażamy pokrojony w kostkę boczek lub 1 kiełbaskę oraz cebulę. Po podsmażeniu całość patelni przekładamy do garnka z zupą. Gotujemy jeszcze ok 10 minut, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Na koniec dodajemy pół pęczka posiekanego koperku. Obrane mięso kurczaka również trafia u mnie do zupy 😎





1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF