Szukaj na blogu

środa, 22 maja 2013

SAŁATKA WALDORF


Ze wstydem muszę poznać, że sałatkę tę  jadłam po raz pierwszy podczas wakacji w Hiszpanii. Nie wiem dlaczego wcześniej nie trafiłam na przepis. Jest rewelacyjna, zwłaszcza, że od dłuższego czasu jestem wielbicielką ... selera naciowego. W restauracjach podawana jest dodatkowo z oliwkami lub czerwonym winogronem, jednak ja wolę wersję podstawową (+ dodatkowo pierś z kurczaka - w oryginale nie ma)
i taką przygotowałam :)



Składniki:


  • pęczek selera naciowego
  • garść orzechów włoskich
  • 1 winne jabłko
  • pół piersi z kurczaka
  • majonez
  • ew.sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

Pierś kurczaka ugotować na kostce rosołowej. Ostudzić, pokroić w dużą kostkę podobnie jak pozostałe składniki sałatki. Wszystko wymieszać z majonezem, doprawić - jeśli jest potrzeba solą do smaku.
Schłodzić w lodówce kilka godzin, żeby smaki dokładnie się połączyły.


6 komentarzy:

  1. brzmi na prawdę ciekawie. muszę też wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, bo jest bardzo smaczna :) nie lubię przesadnie słodkich sałatek, a tutaj bardzo fajnie komponuje się kurczak, seler naciowy, orzechy i jabłka :)pozdrawiam.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe połączenie smaków.

    OdpowiedzUsuń
  3. prawdziwa Waldorf-Astoria nie ma kurczaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawdziwa - nie prawdziwa... :)nie jest dla mnie istotne.. to jest po prostu moja wersja tej smacznej sałatki. Większość oryginalnych przepisów modyfikuję dopasowując smak do upodobań kubków smakowych moich domowników :)))Ale dziękuję za cenną uwagę. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF