Szukaj na blogu

środa, 3 kwietnia 2013

PLACKI ZIEMNIACZANE

Placki ziemniaczane – prosta potrawa przygotowywana z ziemniaków smażonych na tłuszczu. Głównymi składnikami są starte surowe ziemniaki z dodatkiem cebuli, oraz jajka.
Nic dodać - nic ująć... no może jedynie to, że chyba wszyscy uwielbiamy placki ziemniaczane :)
Wariacji z plackami ziemniaczanymi jest wiele: są zjadane z gulaszem, i ze śmietaną, po węgiersku, z musem jabłkowym i białym serem..
U mnie w domu jada się je w "dziewiczej postaci" tzn. posypane jedynie niewielką ilością cukru... bo tak lubimy najbardziej :)


Składniki:
  • 1kg ziemniaków
  • 2 cebule
  • sól
  • 2 jajka
  • 5 łyżek mąki pszennej
  • olej

Wykonanie:

Ziemniaki umyte i obrane ścieramy na tarce na oczkach (ja używam elektrycznej maszynki do mięsa) wraz z cebulą. Dodajemy jajka, mąkę sól, ew.odrobinę pieprzu - mieszamy dokładnie. Olej rozgrzewamy na patelni i kładziemy łyżką ciasto ziemniaczane na rozgrzanym oleju. Smażymy na złoty kolor z obu stron.


4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. ja też, więc zjadłam 1 małego :(

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. taak.. czasem tęsknimy, żeby zjeść coś zupełnie prostego ... przynajmniej ja tak mam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF