Szukaj na blogu

niedziela, 7 kwietnia 2013

CZEKOLADKI Z GALARETKĄ

Te czekoladki widziałam już na kilku blogach, i chociaż nie jestem wielką miłośniczką czekolady, zaintrygowały mnie tak, że musiałam wypróbować.
Wyszły bardzo fajnie. 
Szkoda tylko, że moje silikonowe mini foremki do muffinek nie były jeszcze mniejsze, bo czekoladki wyszły dość spore.







Co potrzebujemy:
  • 1,5 tabliczki mlecznej czekolady
  • 1 galaretka smak dowolny, ja użyłam wiśniowej


Wykonanie:

1. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Wnętrze naszych foremek lub papilotek smarujemy czekoladą używając pędzelka. Wkładamy formę na kilka minut do lodówki lub zamrażarki. Możemy wykonać tę czynność dwa razy, aby warstwa była grubsza i nie pękała.

2. Galaretke rozpuszczamy w 200ml wody (miałam taką na 500ml), aby była gęsta. Gdy przestygnie, wlewamy do foremek z czekoladą, nie do końca, tak do 3/4 wysokości foremki. Znów wkładamy do zamrażarki. Gdy galaretka stężeje,  smarujemy wierzch czekoladą, zamykając w ten sposób nasze czekoladki. 



7 komentarzy:

  1. oo super!!!!
    Wypróbuję na bank!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam:) tylko proszę pamiętać, żeby czekoladki wypełnić galaretką nie do pełna, gdyż musimy mieć jeszcze miejsce, aby wykonać spód czekoladki :)

      Usuń
  2. Ludzie!!!!!!!!!!!Lenciu czego Ty nie zrobisz?!!!!!!!!!!!!!!Jakie cuda!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. A skąd ten biały kleksik? I jak uzyskałaś tak ładną błyszczącą czekoladę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ten biały kleksik na kilku czekoladkach, to ... gwiazdka z białej czekolady, którą włozyłam na spód foremki dla ozdoby. Niestety pod wpływem ciepłej ciemnej czekolady, biała... rozpłynęła się i powstał tylko kleksik :)Ważne, żeby uzyć prawdziwej czekolady (mlecznej lub gorzkiej)wtedy uzyskamy fajny połysk.

      Usuń
  4. Świetny pomysł, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF