Szukaj na blogu

środa, 10 kwietnia 2013

BUŁECZKI Z ZIARNAMI

Nie ukrywam, że bułeczki z ziarnami to mój... debiut :) Juz dawno miałam upiec jakieś fajne bułki, przepisów są przecież tysiące.  Zrobiłam twarożek ze śmietaną i zapragnęłam zjeść go z pełnoziarnistymi bułkami.
Troszkę zmodyfikowałam przepis znaleziony w necie i... tak oto powstały :) Pyszne w smaku, pachnące, mięciutkie w środku, tylko trochę mało wyrośnięte.
 Ale jak na debiut - oceniam je na 4+!  :))
Ale na pewno będę starała się dopracować przepis (a raczej swoje umiejętności)  na 5+!



Użyłam do nich:

  • 200 g mąki chlebowej razowej
  • 250 g razowej mąki pszennej
  • 3 łyżki otrąb owsianych (nie miałam dałam pszenne)
  • ok. 270 ml letniej wody
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 15 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki oliwy
  • ok 60 g mieszanki ulubionych nasion 
Wykonanie:
Drożdże rozpuścić w ok. 1/3 szklanki letniej wody (woda odlana z przygotowanych 270 ml) i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Mąkę i otręby wymieszać z solą, wsypać do miski, zrobić wgłębienie i dodać wyrośnięte drożdże . Powoli dodając wodę (jej ilość zależy od użytej mąki) zacząć wyrabiać ciasto, po chwili dodać ziarna i dalej wyrabiać  Gdy ciasto jest już gładkie, elastyczne i nie klei się do dłoni, uformować kulę, przełożyć do lekko wysmarowanej oliwą  miski, przykryć  i odstawić do wyrośnięcia na ok. 1h (ciasto ma podwoić objętość).
Następnie ciasto przełożyć na blat i podzielić na 8-10 równych części. Z każdej uformować okrągłe (lub podłużne) bułeczki, ułożyć na wyłożonej papierem blasze, przykryć i ponownie odstawić do wyrośnięcia na ok. 20 minut.
W tym czasie rozgrzać piekarnik do 200ºC.
Wyrośnięte bułeczki posmarować odrobiną wody i posypać nasionami. Piec w temp.200ºC przez ok. 10 minut, następnie obniżyć temperaturę do 175º i piec jeszcze ok. 15-20 minut.


z twarożkiem własnej TUTAJ roboty smakują... rewelacyjnie!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF