Szukaj na blogu

niedziela, 17 lutego 2013

SZCZAWIOWA

Bardzo lubię zupę szczawiową, 
niestety jestem w mniejszości, gdyż nikt inny w rodzinie 
oprócz mnie jej nie lubi:(
 Skorzystałam ostatnio z obecności szwagra, który wraz z siostrą spędzał u nas urlop - i jest wielkim fanem tejże zupy 
i ugotowałam ją dla niego (i dla siebie przy okazji).



  • Składniki:

  • kawałek mięsa na wywar (u  mnie były skrzydełka) 
  • słoik przecieru szczawiowego 
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • liść laurowy
  • ziele angielskie
  • śmietana 18%
  • sól
  • pieprz

  • dodatkowo: gotowane jajka



Wykonanie: 

Do zimnej wody wkładamy mięso: może być to kawałek żeberka lub kilka skrzydełek (w zależności od tego co mamy, i na czym lubimy gotować zupy) ,marchewki, pietruszkę, liście laurowe, ziele angielskie i gotujemy na małym ogniu 30 minut, do miękkości mięsa. Następnie mięso i warzywa wyjmujemy, dodajemy przecier szczawiowy oraz startą na oczkach marchewkę i gotujemy ok 20 minut. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku oraz zahartowaną wcześniej śmietaną. Ja gotuję osobno drobny makaron, wiele osób zajada szczawiową z ziemniakami- kwestia upodobania.
Osobno gotujemy jajka, kroimy na ćwiartki i podajemy z zupą.
Smacznego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF