Szukaj na blogu

niedziela, 3 lutego 2013

PROSTE CIASTECZKA SEROWE

Ponieważ niedziela bez pieczenia jest dla mnie dniem straconym, a w lodówce miałam jeszcze trochę mielonego twarogu, który pozostał mi od serowych oponek postanowiłam upiec serowe ciasteczka. 
Bardzo lubię takie zwykłe, proste przepisy, uwielbiam ciasta posypane tylko cukrem lub cukrem waniliowym... dlatego serowe ciasteczka są moimi ulubionymi - ze względu właśnie na swoją prostotę... no... i oczywiście walory smakowe 😊



Składniki:
  • kostka  masła (200g)
  • 200 g twarogu (użyłam część chudego a część półtłustego - bo akurat tak miałam)
  • 2 szklanki mąki
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki zimnej wody
  • ½ - 1 szklanki cukru


Wykonanie:

Chłodzone masło zetrzeć na grubych oczkach tarki. Dodać pokruszony twaróg, przesianą mąkę oraz 2 łyżki cukru. Szybko zagnieść ciasto. Następnie dodać żółtka i wodę. Ponownie zagnieść. 
Ciasto zawinąć w folię aluminiową i wstawić do lodówki i chłodzić  minimum 1 godzinę.
Po wyjęciu lodówki rozwałkować cienki ciasto. Wykrywać koła za pomocą szklanki.


Do miseczki wsypać cukier, obtoczyć wycięty krążek ciasta w cukrze


następnie złożyć na pół i ponownie obtoczyć w cukrze


i jeszcze raz złożyć na pół i obtoczyć w cukrze.


Ułożyć na blaszce posmarowanej masłem i posypanej mąką lub bułką tartą


Piec około 20 minut w temperaturze 175 st.

A potem nadejdzie najprzyjemniejsza chwila... konsumpcji 😉





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Drukuj

Print Friendly and PDF